dupdupmyheart

Tuesday, March 27, 2012

BUDI BAHASA BUDAYA KITA.

aku selalu berurusan dengan orang, urus itu urus ini. ada yang baik, ada yang bikin panas, ada yang kau rasa macam mahu hello! dan mahu cakap mari-kerja-kau-biar-aku-yang-buat, ada yang peramah gila dan ada yang sebagainya. dan aku perasan aku selalu up entry pasal ke-bongok-an atau bila aku detect diorang bikin-panas situlah mood aku up entry membuak buak. (amboi vivi)

tapi sebenarnya ramai jugak bah yang baik dan semangat menolong aku. contoh kakak bank, puan kastam, kakak pukonsa, kakak socso, kakak dbkk, kakak sesb dan sebagainya. tapi itulah, lain orang lain gaya. jadi gara-gara perangai ko yang sorang bikin panas, habis satu nama tempat bekerja kena bawa-bawa. padan muka.

konsep aku senang jak, orang berbudi kita berbahasa. amboii! selalu aku mula dengan senyum, kalau orang tu pun senyum dan senang kena bawa bercakap, habis! banyak lah soalan aku tanya. dan soalan  PALING FAVOURITE ADALAH KAK ADA KERJA KOSONG? atau KAK MACAMANA MAU APPLY KERJA SINI?

tapi kalau kena dengan orang yang moody, senyum pun tidak, masa tu lah aku rasa mau nyanyi berdiri tegak "BUDI BAHASA BUDAYA KITAAAAA. TENG TENG!" tapi dalam hati jak lah. kuangkuangkuang.

maka aku berbangga jadi rakyat Malaysia sebab aku masih berbudi bahasa. perghhhh! haha


ok rafiq. macam ni boleh?


sekian.

5 comments:

rafiq said...

mula2 nak cakap..
time kasih sebab join!
tenkiu...!

kdua, takde tulis, maka aku bangga jadi anak Malaysia.
Tapi takpe sbab ko boleh menang jugak..kekeke..

gudluck k!

jejaka anggun said...

ko urus sana, urus sini, ko kurus x?

oranglidi said...

mantap v! bole menang punya ni!

vidadarisakura said...

rafiq:
aku tambah suda. haha

jejaka:
ini rahsia ok. sebenarnya aku suda kurus gila.


orglidi:
hahhaa. weh aku saja-saja jak la tu. kesian rafiq. 2 orang jak ikut ;p. so aku rasa kurang saingan maka kompom2 lah dapat menang. haha

rafiq said...

ada ayat tambahan lagi ya kau..

pepun time kasih sebab kesiankan aku..haha