dupdupmyheart

Wednesday, February 1, 2012

AIR PUTIH.

aku jarang minum air putih. kebarangkalian aku minum air putih banyak adalah jikalau aku bekerja dan aku teringat mau isi botol air aku yang berukuran 1050ml. kalau rajin boleh habis 1 ari. kalau rasa-rasa malas mau pergi tandas banyak kali, 1050ml boleh habis dalam masa dua ke tiga hari. ini semua angkara malas. entah bila mau insaf.


satu hari, masa aku minum air putih di botol 1050ml aku, aku nampak ada 1 ekor semut mati lemas dalam air tu. tapi oleh sebab aku sudah start minum, aku malas mau bajet-bajet geli segala. alaaa semut jak pun. aku set-set air tu, sambil minum, kiri kanan kiri kanan kepala aku ikut bergerak. demi supaya semut tadi tidak terikut masuk ke dalam mulut aku. siap. lagi ulang minum pada jam seterusnya dan setiap kali tu "eh lupa ada semut, ahhh minum jak lah"  sampai lah air berukuran 150ml.



besoknya,


tengahari. tiba-tiba mahu minum. air ada sikit lagi. malas mau isi. nanti jak lah. buka penutup botol, terus minum.


alhamdulillah. bangkai semut selamat masuk dalam perut aku. 




sekian terima kasih.

11 comments:

Pekerja Kontrak said...

patutlah...

kayna said...

hahaha... abeslaa kalau lupa mana jalan balik rumah nanti. kih3

oranglidi said...

abihla.. nanti cepat lupa. pastu nyanyuk. hahhahaha.


air putih pun putih la.

vidadarisakura said...

boi:
apa yg patut?

kerjasama!


kayna:
ingat lagi bah masi.
hehe



orglidi:
hahaha. awal lagi ni bro mau nyanyuk. er..air putih lah kan?
kannn

Ola said...

yeaa!:D

oranglidi said...

haha. ade je orang nyanyuk muda2.

kat tmpat ak xpanggil airputih.panggil air masak je. xpun air kosong.

vidadarisakura said...

olala..long time no see. ;p


orglidi:
er..ke aku sorang jak sebut air putih. air sirap aku panggil air merah. air jagung aku panggil air kuning. hehee

Signorina Syima said...

dah terminum semut tu... tak jadi pelupa ke??

kueh bakar said...

air puteh?

ingat air susu
ingat air soya

rupanya
air mati

apsal tak panggil air lut sinar?

haha.


ps-trg air mati - air putih
air peti - air putih sejuk

vidadarisakura said...

signorina:
pelupa la ni. haha



kueh:
err... entah aku biasa panggil air putih la tu.hehe

ciK LyndaWawa said...

air putih bagus untuk kesihatan ooooo