dupdupmyheart

Friday, January 13, 2012

AKU RASA TIDAK HAIRAN LAH ADA PEKERJA ASING YANG MEROMPAK/MERAGUT/BUAT JENAYAH, BILA SETIAP KALI KENA TAHAN OLEH YANG BERKENAAN, KENA MINTA DUIT, PADAHAL GAJI CUMA 400-500 SEBULAN"

ok sambung cerita kemarin.

dipendekkan cerita. mula-mula kawan aku tidak mahu bayar. Rm1000 tu gilak. bukan sikit. lagipun pekerja asing yang dia bawa punya dokumen dan permit. bawa pergi balai. sampai dibalai. polis tu tetap mahu DUIT. dengan alasan dokumen diragui. silap kawan aku CUMA TIDAK BERAPA PASTI status dokumen yang pekerja dia bawa sebab diorang bekas pekerja buruh company kawan aku dan sekarang buat part time kerja buat rumah kawan aku.tapi aku serius nda kisah status dokumen diorang. YANG AKU KISAH KES MINTA-MINTA DUIT MACAM SIAL NI. KALAU SALAH TERUS TANGKAP. BUKAN MINTA DUIT.



oleh sebab tidak kepastian itu, kawan aku TERPAKSA (TERPAKSA OK TERPAKSA) BAYAR RM700 SELEPAS POLIS TERSEBUT MENELEFON KETUA BELIAU UNTUK PENDISKAUNAN. itupun selepas 2-3 jam kawan aku dengan polis berurusan. bangang dan akhirnya polis tu menang untuk menyaiko kawan aku. bila semua suda settle atas dasar keterpaksaan dan kawan aku malas banyak cakap lagi, pekerja asing tadi dilepaskan keluar dari balai.





dan ada sekumpulan pekerja asing lagi serta majikan mereka sedang menunggu giliran diluar balai.





AMBOIII. MAKAN BESAR LAH KAU POLIS.





(yang penting kawan aku sudah report SPRM. dan rupanya dokumen yang pekerja asing itu pegang sebenarnya sah. harap-harap lah polis tu dapat balasan.amin)


tambahan:
lepas aku update status dalam FB tu. kawan aku call. dia suruh aku bercakap dengan kawan dia yang polis. lepas tu polis nasihatkan suruh buat report polis sebab dia sendiri MENYAMPAH dan BENGANG dengan polis yang buat kerja kotor macam tu. siap bagi number fon ketua polis XXX dengan syarat jangan bagitahu dia yang bagi tu number. ok at least ada lagi polis yang boleh dipercayai. sekian.

9 comments:

Uchi kay-f @hmad said...

harap masuk paper muke depan pasni!

karatz said...

kasi mampus sama itu pak polisi

vidadarisakura said...

KF:
amboi.. ;p


karatz:
perosak nama polis.

Pekerja Kontrak said...

nda lama lagi orang ndakan takut polis... apa mau takut yang penting ada bayaran....

jejaka anggun said...

wah, harap mazidul akmal baca blog ko nih. jgn dok sibuk nak carik citer umah urut gayboy jer....

vidadarisakura said...

amboi

Lifesaver Hamzah said...

eiiiiiiii!geram aku baca!

vidadarisakura said...

kannnnnnnnnn

*SiRibenMerah said...

serius x suka kann.. rasa nk pangggg je laju2..

aku penah kena beb.. kes u-turn kt tempat x leh u-turn kul 3 pagi.. tetiba lampu biru kelip2 suh aku benti.minta lesen aku then duk pegang lesen aku x lepas2... pow aku rm200.. mangkok hayunnnn btul!