dupdupmyheart

Thursday, December 8, 2011

PELAKSANAAN PEMBERIAN BANTUAN TUNAI RM500 BAGI MERINGANKAN BEBAN KOS HIDUP RAKYAT.

awal pagi office boy sibuk potostat dan edar keratan  "pelaksanaan pemberian bantuan tunai Rm 500 bagi meringankan beban kos hidup rakyat " . 


"Isi rumah yang layak memohon merujuk kepada seorang lelaki atau wanita yang menjadi ketua kepada ahli yang tinggal serumah atau ketua keluarga. ini merangkumi individu :
  • berkahwin termasuk anak yang berkahwin dan tinggal bersama ibubapa;
  • ibu atau bapa tunggal yang mempunyai tanggungan;
  • individu (bujang, duda, ibu tunggal) bujang yang mempunyai tanggungan; dan
  • warga emas sebatang kara.
kata keratan tersebut lah "

jadi bila yang dapat keratan tersebut baca, lalu bermula lah sesi perbincangan pasal kelayakan diri masing-masing. macam jak dikeratan tu ada tulis "BINCANGKAN" .

  1. apa itu?oh yang rm500 tu ka? haish sanang saja tu saya dapat tu. telepon saja itu orang dalam saya nanti dia kasi saya lah itu. hehehe -pacik A-
  2. huih buli sudah saya dapat ini barang. gaji saya sukup-sukup seja. -pacik b-
  3. aku pun mahu!! aku bahagian individu yang tanggung berat badan sendiri.kahkahkah - aku-
  4. haih buli bah ko apply tu. ko tipu seja ko tanggung mama bapa ko bah -aunty A-
  5. nda apa kita try seja. kalau dapat bersyukur lah. -aunty B-

dan last sekali pacik pendek merangkap kawan aku selalu bergaduh mulut versi main-main juga merangkap pacik opis suka duduk depan pantry.

"aku pun mahu apply lah. ingat sanang-sanang ka dapat rm500 free. aku cakap jak lah aku duda. haha . sanggup ni menipu demi rm500 " -pacik pendek-

"eh pacik kau nda boleh! awal-awal kena rijek! syarat kau ada yang nda cukup tu" -aku

"kanapa pulak?" - pacik pendek-

"nanti dia cakap MAAF KETINGGIAN ANDA TIDAK MENCUKUPI. HAHAHA" -aku-

"shilakak ko vivi. yang penting di bawah panjang bah" -pacik pendek-


ok diam.

tamat.

11 comments:

*SiRibenMerah said...

ko suh dia buktikan btul ke panjang.. hahahaha..

mau mintak ke?

vidadarisakura said...

eyuww. palis-palis lah. hahahaha

*SiRibenMerah said...

hahahaha..
mau rasa penumbuk masri la kannn kalo btul2 ko mintak..muahahahahaha..

*eh, kita layak mintak ke?

vidadarisakura said...

eh entah.haha nak try? jom try! haha

::FAIZ FARISH:: said...

lol...

vidadarisakura said...

lol

kueh bakar said...

oportunis pakcik tu!
hahaha

Anonymous said...

bengong pakcik

ciK LyndaWawa said...

seharusnya ko belanja aku dengan duit 500 itu....hehehe

rafiq said...

pakcik jujur...kakaka

vidadarisakura said...

ngehngehngeh