dupdupmyheart

Tuesday, August 2, 2011

PENGALAMAN SAYA MEMBELI MINYAK MASAK KETIKA BULAN RAMADHAN.

ok semua orang tau, asal tiba jak hari-hari perayaan, maka bermula lah gula habis lah. minyak habis lah. tepung habis lah. dan sebagainya lah.

hari ni, outlet aku agak kebingungan mencari minyak masak. kalau minyak masak yang mahal tu memang lah ada. tapi kos kompom naik-naik gila. jadi aku pun tolong lah kunu mencari ni minyak dalam bungkusan plastik tu. sudah habis pusing sana sini, last-last jumpa la satu kedai ni. SALMAN KHAN ENTERPRISE. lega!


aku : " ada jual 1 caton ka?"

salman khan : "tiada"


ok. baiklah tiada. jadi aku angkut satu satu. oleh sebab aku nda larat mau angkat banyak, aku kira sampai sepuluh, letak atas kaunter.


aku : "ok kira"


adalah dalam beberapa saat tu macha tu tengok aku sambil geleng-geleng.


salman khan : "amoi boleh ambik 4 saja"

aku : "tapi saya mau beli 10 juga, boleh la bah"


salman khan menggeleng-geleng. aku bagi turun 5, jadi balance atas meja ada 5.


aku : "boleh lah bah 5 bungkus kannnnnnnnnn"

salman khan: "ok amoi, kalau orang lain boleh ambik 1 bungkus saja"

aku : "haiya, saya kasi maju ko punya bisnes, ko tidak mahu pulak. ok kira"


kejap cakap 4 kejap cakap 1. ceh. ok habis bayar. aku simpan barang di kereta. oleh sebab 5 bungkus tidak cukup untuk 1 outlet, jadi aku suruh kawan aku beli dua bungkus lagi dan berlakon jadi pembeli minyak yang lain. kalau aku minta beli banyak kompom-kompom ketara sangat pembeli tu kawan aku. haha aku siap cakap, "ko pergi beli, aku bertapuk(menyorok) dalam kereta, supaya nda kedapatan (kantoi)"


beberapa minit kemudian. kawan aku bawak dua bungkus minyak sambil ketawa-ketawa.

"TU SALMAN KHAN CAKAP, HAIYA AMOI, YOU PUNYA KAKAK SUDA BELI 5 KENAPA MAU BELI LAGI? JANGAN MAU TIPU LA AMOIIIIIII"

14 comments:

misya mialen said...

hahahaha...mcm besa aku dgn dialog tu dik. di kadai gui pun mcm tu juga.muahahaha.ai teropot akal eh;D

vidadarisakura said...

hahaha. lawa betul suda aku betapuk dalam kereta. ai teropot penn akal ea. hahaha

besi said...

wah..vivi comel memasak ke?
mesti ayu je ni

SweetyMui2 said...

LOL memang minyak limit ka skrg?

ciK LyndaWawa igUana said...

selamat berpuasa vivi,,=]

::FAIZ FARISH:: said...

huakakakaka, kantoi... hahahahaha

Kapten Atok said...

haha
skema punya salman khan

jejaka anggun said...

nampak sgt si salman tuh dah usha ko lama.... tahniah!

kueh bakar said...

masa aku duk hostel dulu...aku selalu amik kueh 2 kali time supper...satu mana cukup!

selalu gak terkantoi dengan ajkm(ahli jawatan kuasa makanan)..

'camner dia tahu ek'

last sekali, aku juga dilantik jadi ajkm masa tingkatan 4...

haah la.otak kita boleh tahu walau kita nampak sekali muka org tu , kita tahu bila kita nampak 2 kali..

'ohh ko amik 2 kali ek..ketuk ketampi 10 kali..' hehehe.

ps-pompuan kalu rajuk lelaki memang tewas..

azman said...

mintak tlg sape 2 yg belikan nnt kehabisan susah ati lak

Pekerja Kontrak said...

nasib baik nda kena suruh buka puasa terus...

vidadarisakura said...

besi:
haha ayu la sangat.


sweety:
iya. limit bah tu skarang. ngam2 time ada perayaan laju jak kena limit.



wawa:
tenkiu.



faiz:
manada2! haha



kapten:
paaaaaaaaaaaaaaling.



jejaka:
eyuwwwwwwwwwww.



kueh bakar:
kan2! bajet org x tahu. huhu



azman:
tapi kantoi. hehe




boi;
hehehe

vidadarisakura said...
This comment has been removed by the author.
Heidi Shafiq said...

hahaha.. kantoi jugak..