dupdupmyheart

Thursday, August 18, 2011

BERITA CAKAP KAKITANGAN AWAM DAPAT BONUS SEPARUH GAJI ATAU MINIMUM RM500.

oleh sebab tempat kerja aku ni anak syarikat salah satu kementerian di Sabah ni, jadi setiap kali berita-berita macam tu ada lah juga kami kena tempias sikit-sikit. terutama bahagian bonus. kalau BOSBESAR cakap OK BOLEH PROCEED ertinya dapat lah yang sepatutnya. tapi kalau BOSBESAR cakap NANTI maka tidak ok lah tu.(tapi selalunya ADA-TAPI-LAMBAT)


dan setiap kali perayaan mesti pekerja-pekerja-kafe awal lagi sibuk tanya;

"kak ada bonus?"

"kak ada duit raya dari opis?"

"vivi ini raya tahun raya bonus bila keluar?"

"vivi bila itu bonus masuk?"


dan bila aku suda fedap balik-balik kena tanya. dan aku pun boring sudah bagi jawapan "bawalah bersabar-mungkin ada-tunggulah-dan sebagainya". oleh itu ikutilah sketsa di bawah ini :


aku : "SIAPA CAKAP ADA BONUS? TAHUN NI BOS TIDAK BAGI. SALES PUN KURANG. BLABLABLABLA"


budak : "kenapa pula tiada. macamana mau raya? tapi berita cakap ada. ada keluar dalam TV3"


aku : "SIAPA CAKAP? TV3 KAN? OK PERGI MINTA DENGAN TV3"


budak : "errrr.."



dan tiada lagi persoalan. sekian terima kasih.

15 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

ko kedekut

vidadarisakura said...

aku pun belum dapat lagi.

*SiRibenMerah said...

kalo korg gomen, mmg wajib dpt kot...

vidadarisakura said...

riben:
selalu kalau org gomen dapat kitorang pun dapat cuma lambat n tunggu bos kasi lulus. hihihi

VFN said...

ekekeke... ko tamo bank in duit raya kat aku ke?

vidadarisakura said...

zzzzzzzzzzzzzzz

SweetyMui2 said...

kahkah..tapi kalau tv3 kata semua govern dapat rasanya dapat la tu kan.

vidadarisakura said...

govern memang kompom dapat. kami yang anak syarikat gov tengah menunggu result dapat ka x. hee

jedi said...

ko period ek???


bulan puasa kena sabau...hahhaha

Uchi kay-f @hmad said...

teda dpt bonus sile buat piket dpn ofis.ngeee

vidadarisakura said...

jedi:
sabar la ni. haha


kf:
xdapat. hehe

ciK LyndaWawa igUana said...

vi..belanja aku satu pasang baju kurung...

besi said...

wah...vivi comel nk dpt bonus tu...
sempoi la...toyol nk duit raya besarnya ..dia ckp tu hheheheh

kueh bakar said...

kementerian apa?
buat apa?

dapat cepat abis cepat.
dapat lambat abis lambat.
tak dapat tak abislah.
hahaha

vidadarisakura said...

wawa:
nah. heee


besi:
budak2 xboleh pegang duit. heee


kueh:
kan..kakak akaun cakap keluar minggu depan. yeehuuuu