dupdupmyheart

Wednesday, April 27, 2011

KUMEG.

saya ada kawan. kawan baru. setakat kawan-kawan la. perempuan. lebih gemuk dari saya. oleh sebab dia lagi gemuk dari saya, saya selalu mengelak untuk menyebut perkataan "gemuk" dan tidak merungut yang saya pun ada ciri-ciri kegemukan demi untuk menjaga hati beliau dan mengelak beliau terasa down ka apa. sekurang-kurangnya saya bersyukur yang saya ada sedikit kecil dari beliau.


situasi 1.

dia : aku selalu minum air banyak-banyak. botol besar tu pun tidak cukup.

saya : ih. aku paling lah malas minum air banyak. malas.

dia : nah! itu lah sebab kau gemuk!

saya : oooooo.



situasi 2.


dia : kau tidur selalu macamana? gundah?

saya : ih. paling lah aku gundah tidur. dari hujung sampai hujung boleh sukat bilik.

dia : patut pun kau gemuk. kau tahu tidur yang macamtu la punca gemuk.

saya : ooooooooooooo.



situasi 3.
situasi 4.

dan banyak lagi.


soalannya, saya bukanlah terasa kah apa kah tapi perlu kah saya menjaga hati beliau selepas ini? tapi selalunya orang gemuk cepat terasa bila perkataan gemuk diaktifkan. macam saya.

18 comments:

oranglidi said...

tidur gundah tu apa?

ada jugak org mcmtu. haha

vidadarisakura said...

alaaa. aku pun kurang pasti dalam bahasa melayu gundah tu apa. tidur yang dari hujung sampai hujung/tidur sekejap kiri sekejap kanan/sukat ruang bilik/ dan sebagainya.

zahidah dihaz said...

bahasa kita samalah,,,tidur gundah...ehehehhe....




New Entry: Clarins free skincare trial products

karatz said...

gundah tu buas.tidur yang buas.kalau ikut bahasa rakyat gua lah.hahahaha.lu jgn kritik mber lu tu.dia tak sedar kot apa dia ckp tuh.kahkahkahkah

Tora Aman said...

vi, xperlu. hahaha biar dia sedar diri.. bawa lah dia ke jalan yg benar. omg org mcm ni.. tuluuuuuung la

boleh ka klu ko ckp :
oh, betul ka? ko minum air botol besar pun kenapa masi gemuk?

Tora Aman said...

Biasa klu jumpa org camni, aku buat cam ko jg la.. ckp oooo ja.. tp kenapa aku sdkt emo ni baca post ko. hahaha

vidadarisakura said...

zahidah:
alaa. kita kan jiran. mestilah ada sama2 sikit..he


karatz:
eh x kritik. jaga hati. jaga hati. ;)



tora aman:
kan aku dalam situasi menjaga hati. sebab kalau aku start suda memang boleh terasa sepanjang tahun. hee

vidadarisakura said...

TORA;
oooooooooooooooooooo.




haha

jedi said...

owh....patutlah gemuk...

sungguh sedap ayat tue...sen-si-tip...kekekeke

oranglidi said...

ooo.. buassssss

::FAIZ FARISH:: said...

kak, bukan mau cakap apa, tapikan kakak ni sebenarnya ndak sedar diri bah, kaka tu yang gemuk.

cakap kat dia mcm tu

vidadarisakura said...

jedi:
sikit-sikit la. haha


oranglidi:
ya!ya! hee



faiz:
sopan sopannnnnn sikit. ;P

Kap said...

jangan jaga hati dia.

mmmm..
berapa beza berat kau dengan dia?
aku tak tanya berat badan kau tau ni :)

rafiq said...

dia dah baca belum entri ni?

suruh dia baca. setelll

rafiq said...

dia dah baca belum entri ni?

suruh dia baca. setelll

K2r~90 said...

gundah gulane pernah le dengo .. tido gundah fez time asenye hehe

Heidi Shafiq said...

layankan je.. lain kali ko ckp, "oooo.. patut la ko ramping.."

ciK LyndaWawa igUana said...

weh..camne ko buat kejap bleh comment kejap tak boleh komen ni vivi? kompius i...