dupdupmyheart

Saturday, March 12, 2011

ORANG TUA CAKAP, KALAU MAKAN NASI JANGAN BANJIR KUAH, NANTI KAU KAHWIN BANJIR.

kazen aku kahwin malam ni dan besok hari. tapi hujan tidak berhenti dari pagi-pagi lagi. memang banjir la. nda pasal-pasal kazen aku kena bising. biasalah orang tua, terlampau mitos.


"tu lah kau, makan nasi sampai banjir kuah kau ambil, kan kahwin sudah hujan, kejap lagi banjir lah ni"



diam dan terima.



masa makan, aku pun ambik nasi, letak kuah banyak-banyak.


"hah!ambik lagi kuah banyak-banyak! karang kahwin-


aku potong cakap.


"eh karang aku memang mau kahwin atas laut la nenek!"


ok tipu.sebenarnya aku reply,


"eh siapa mahu kahwin?orang masih muda"


dan terus menghilang kan diri. dengan alasan takut kena tanya bila turn aku kahwin. karut!

10 comments:

atikNAOshi said...

kesian kt kazen u tu..hahaha..xpsl2 dipersalahkan :)

karatz said...

olomok,gua kalau makan nasik dia punya kuah boleh kasi basuh tangan lepas makan.

abes la gua!

jejaka anggun said...

best apa kawin banjir... bole nikah atas sampan....

azizul said...

kalau kat kedai mamak..saye selalu cakap...mamak itu nasik kuah taruh banjir kat atas...hahhaa..

itu kiasan orang tua2 laaaa.....tak elok kalau makan kuah banyak ni...nasik kembang

Entri Terkini; aku ni giler bola ke atau gila vespa

vidadarisakura said...

atik:
biasala mulut2 orang kampung. ;P



karat:
habes la kauuuu. haha



jejaka:
aku doa la kau nikah atas sampan.haha



azizul:
ndatau la pulak nasi kembang ka tidak. heee

Puan Capa said...

bila mau kawin?

vidadarisakura said...

awallllllllllllllllllll.haha

aimaniman said...

he he he... orang tua mmg banyak petua n pantang larang

vidadarisakura said...

aiman:
orang tuaaa kan.. hee

speckurosaklagi said...

kuah banyak la best...nikmat tu....