dupdupmyheart

Friday, March 18, 2011

NAIK SERI.

macam biasa, kalau sudah nama dia pengantin perempuan, lebih-lebih lagi duduk kampung. aktiviti bacaan naik-naik seri pengantin oleh orang-orang tua yang pakar wajib ada.


lokasi : bilik pengantin perempuan

watak : pengantin perempuan, si nenek tua entah nenek siapa, aku dan kazen.


si nenek pun memanggil pengantin perempuan untuk aktiviti bacaan pe-naik-an seri muka. yang penyibuk dua ekor tu pun menyibuk.


aku : nekkkk.. aku pun mau muka naik seri. tapi tidak mahu kahwin.

kazen: nenek! aku pun mahu! aku pun mahu!


baca-baca doa segala. lepas tu dengan mulut nenek tu yang penuh dengan sirih dan pinang, siap FUH-FUH-FUH muka pengantin. baca-baca-baca dan sebagainya. lalu si nenek pun siap menaikkan seri muka pengantin perempuan.


aku : eh kau lah dulu.

kazen : eh nda mahu kau la dulu.

aku : kau lahhhhh.

kazen : nda mahu..kau lahhh.

aku : eh.. ndapa lah nek.. lain kali jak.. heee


tiba-tiba pulak rasa seram. sekian terima kasih.

14 comments:

atikNAOshi said...

HAHAHA..
la..ingatkan tadi nak bg tips2 naik seri muka ...

lawak la vida ni...hihi

Irtiyah said...

hehe.. ntah apa la yang tolong naikkan seri tu.. hihihi.. takuuut

oranglidi said...

uih! seram tu.

ala, ko kan dah berseri. xyah la naikkan lagi. hahahahhaa

vidadarisakura said...

atik:
haiyaa. belum kawin macamana mau bagi tips. hehe



irtiyah:
wallahualam kak... heee


lidi:
berseri la sangat. haha

oranglidi said...

ye a, gambar awek kat header ko tu kan berseri. wehhehehehe.

vidadarisakura said...

ok mau tukar header la. haha

zahidah dihaz said...

ingatkan kamu yang hendak kahwin tadi pegi naik seri muka...


New Entry: Temubual Cikgu Shida bersama Hot.fm

Puan Capa said...

biar aku la!

sahabat kecil said...

salam kenalan:)

::FAIZ FARISH:: said...

hahaha, x payah la Naik seri, ko mmg berseri....

jejaka anggun said...

hahaha... mesti ko yg nbak naik seri tuh kan? ko tau x org naik seri bole naik berat bdn skalik? ko mau?

besi said...

vivi comel dah memang seri...tak yah nak penaik penaik ni ...
kalau ada penaik seri....aduhai
bertambah2 comel la..

vivi apasal tak accep aku kat fb

kunang-kunang said...

ala ingatkan berani sangat

vidadarisakura said...

zahidah:
haiya.awal lagi.heeee



capa:
sila2.heee


sahabat:
;)



faiz;
seri lah sangat!haha


jejaka:
aku rasa mau cubit jak tetek kauuuuuuuuuuuu.



besi:
aik. mana? tiada nama besi pun.;)



kunang:
heeeeeeeee