dupdupmyheart

Tuesday, February 22, 2011

MAKCIK KEPOH.

alkisahnya pada pukul 1o pagi tadi, aku angkut lebihan makanan sarapan pagi dari cafe-bawah-jagaan-aku. dari benda tu kena buang baik aku angkut bawa makanan tu masuk opis dan jemput semua makan. lalu makanlah-makanlah-makanlah-makanlah beramai-ramai.


datang lah satu makcik entah aku pun tidak kenal. staff dari company mana entah. aku senyum lah sambil makan. niat dihati pun memang mau jemput makcik tu makan. tapi belum sempat mau ajak makan, makcik tu SIBUK la pulak.


"makan apa tu???" - "wah siapa belanja??" - "befday kau ka dayang???(tiba-tiba la pulak befday) - "uih banyaknya...baguslah kamu save belanja tengah hari"


serius. dia bercakap tanpa henti. mungkin bawah pengaruh redbull kali. tidak sempat-sempat kau mahu menyampuk. aku senyum-angguk-kunyah-telan-tarik nafas-niat mau ajak makan- ayat start- "MAAA..............."- ter-stop. (ayat sebenar = makcik mari makan)


"MEE KOSONG JAK? MESTI TIDAK SEDAP"


terus aku hentikan niat suci MENGAJAK aku dan biarkan makcik tu bercakap dan aku terus makan.paling penting.


sekian.

6 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

wah demand mengalahkan Kucing Siam ni.. huhu, kenapa ko x siram pakai sirap?

Puan Capa said...

uikssssss...aku seakan tidak percaya ko tidak boleh potong apa yg dia cakap

atikNAOshi said...

makcik ni kalau ajak berborak msti die xhengat dunia kn..
klu jadi sharp shooter pon bgs ni
mcm machine gun derr

VFN said...

ko ckp la...
sila bayar selepas makan..
muahahaha

zahidah dihaz said...

tensionnya dapat orang yang kepoh...rasa macam nak lempang je..



New Entry: Keputusan SPM 2010

vidadarisakura said...

faiz:
aku kan baik hati. mana sampai hati. heee


capa:
makan lagi penting.



atik:
heee. kali lah. hee



vfn:
buang masa cakap. haha


zahidah;
kan.kan.kan. hee