dupdupmyheart

Wednesday, February 9, 2011

ALASAN #2

tadi pagi dengar hotfm. cerita pasal alasan yang nda masuk akal. tapi alasan orang tempat kerja aku lagi power antaranya ;


soalan : mana punchcard??

jawapan : hilang / ada orang ambil / punchcard aku kena koyak-koyak / ada orang jeles dengan punchcard aku lalu kena buang.

PADAHAL KAU LANGSUNG TIDAK PUNCH MASUK WAKTU KERJA.

soalan : kenapa tidak datang kerja?

jawapan : pak long sakit / pak long meninggal (akhirnya) / ambil duit biasiswa anak di sekolah / ambil duit biasiswa anak disekolah (sekali lagi) / kasi register anak di sekolah / kasi register anak di sekolah (sekali lagi) / kakak pening kena hujan / kepala kakak sakit darah tidak naik / kakak MC darah kakak beku doktor cakap tapi doktor tidak bagi surat MC, padahal kakak sakit, macamana tu vi? / saudara kakak kawin, mama kakak marah tidak pergi tolong / saudara kakak kawin (sekali lagi) / tulang belakang kakak sakit dan sebagainya.

PADAHAL KAU MALAS. BILA KENA HANTAR SURAT AMARAN MERAYU-RAYU SEGALA. LAST WARNING YANG ENTAH BERAPA KALI LAST.


jawapan : vi aku nda kerja, auntie aku meninggal. (sambil nangis-nangis)

jawapan : ok.

MEMANG BETUL LAH AUNTIE KO MENINGGAL. TAPI AKU NAMPAK KO RILEK-RILEK HISAP ROKOK TENGOK KERETA KO SAMBIL KETAWA-KETAWA TIADA JUGAK BALIK RUMAH.



dan bannnnnnnnnnyak lagi alasan-alasan yang malas sudah aku mau dengar, malas mau layan. aku rasa benda ni pun karma jugak. mungkin sebab AKU LAH RAJA SEGALA ALASAN BILA MALAS DATANG KELAS / PRAKTIKAL ZAMAN DAHULUKALA. ok sekian terima kasih.

11 comments:

Razif Radzi said...

cayalah VI..alasan diterima..kikikiki

::FAIZ FARISH:: said...

kotoh...

Puan Capa said...

karma tu dtg pada ko balik.sian ko

VFN said...

aku malas kerja sbb aku mmg pemalas.. hahahaaa

karatz said...

gua baca entry lu gua teringat cite alasan tipu member gua 2 orang x datang kelas.

lect:kenapa u 2 orang x hadir kelas mggu lepas?

mber 1: motor sy pancit puan masa nak dtg kelas.so saya keluar lah pegi tampal tayar..tp lama sgt,nk dtg pon kelas da abes dah..

lect :ok,ni mber yg lagi sorang ni?

mber 2:sy tumpang dia puan,jd aritu sy kena teman dia tampal tayar lah..

lect:(x jd marah,gelak lagi ada)

jejaka anggun said...

nak tiru gak lah alasan nih...

speckurosaklagi said...

aku lapar la viii....

Pekerja Kontrak said...

mana alasan -

"SAKIT PERUT/MAU BIRAK"?

Kap said...

masa bujang dah banyak kumpul alasan orang lain hah.
nanti lepas kahwin mahu apply semua ke, Vi? ;)

Heidi Shafiq said...

amik kau balasan.. haha.. :P

vidadarisakura said...

razif:
terima kasssey! heee


faiz:
cis kau.



capa:
lalalallaa


vfn:
mari lah memalas. haha



karat:
kalau setakat kelas mungkin gua boleh terima la. ni kerja baiii. kerja. hahaha. tetiba gua jadi seorang yang komited terhadap kerjaya. haha


jejaka:
sila.



spek:
makannn ayohhh. haha


boi;
lalalala



kap:
hish. ndamahu. haha


HS:
cissssssss