dupdupmyheart

Wednesday, December 15, 2010

ASB.

sana sini cerita pasal simpanan ASB diorang. hari tu sempena azam aku 2 tahun lalu iaitu membuat simpanan duit aku pun apply lah simpanan ASB yang bayar melalui akaun Maybank tu. lepas dalam 2 bulan aku bayar,  aku ter-tidak bayar pulak untuk bulan ke tiga, empat dan lima dengan alasan masa tu aku memegang jawatan penganggur. aku buat selamba badak jak lah. 



lepas tu. aku dapat kerja. aku sambung bayar balik. bayar setiap bulan dekat enam tujuh bulan. pastu memang aku suda kira-kira. aku akan ada RM10 000 dalam tempoh 9 tahun lagi. nda sabar nya tunggu. ya lah. tidur bangun tidur bangun lepas jugak 1 tahun. tinggal 9 tahun jak lagi. lepas tu. satu hari tu. kawan aku yang kerja dekat PNB pegi lah gatal tangan cek berapa dividen yang aku layak dapat. boleh pulak dia cakap nama aku tiada dalam sistem.



aku terus jadi blurr. apa salah aku. aku telefon Maybank. memang rupanya sijil apa benda tu sudah kena jual sebab aku tidak bayar 3 bulan hari tu. mana aku tahu. aku ingat ada duit boleh simpan. tiada duit boleh buat rilek jak la. memang hampa gilak la. duit yang aku simpan hilang begitu sahaja. rasa dia macam gagal exam ok. macam sia-sia jugak lah azam aku 2 tahun lalu. last-last terpaksa la redha dan tunggu 3 bulan lagi kalau mau buat balik. 

lalu Amanah Saham Bumiputra aku pun bertukar menjadi AKU SUDAH BANKRAP. sekian.

13 comments:

.ieLah. said...

sadisnya vi!

Pett Suhaimi said...

Sama jugak dgn aku. Aku Sama Bengkrap!

ciK LyndaWawa igUana said...

ko sudah bankrap kavi?

karatz said...

eyh,mcm tu je?baik simpan bawah bantal.klu burn pon paling hampeh kena sesah ngn adek beradek.

papepon.takziah..

Anonymous said...

kan ade dalam kontrak

Kuwe said...

Aku nda pernah simpan duit duit gini. Semua aku cagar dekat supermarket.

besi said...

vivi comel..tak pe menyimpan je

jejaka anggun said...

sedih citer ko... mcm citer sedih rashid sibir masa malam raya....

FATI said...

nak join kelas ASB

T_T

vidadarisakura said...

ielah:
sadis la sangat. haha


pett:
eleh kauuu.



wawa:
ada sikit la.haha


karatz:
haha. xsempat kut adik beradik kebas. sendiri kebas suda.



anon:
yala. tapi aku jenis malas baca kontrak2 segala. salah aku juga. ;p



kuwe:
minta puji. haha



besi:
;P



jejaka:
sepak ko karang. haha



fati:
join la. join la. ;P

Anonymous said...

rugi yoooo

gadisBunga said...

vi, abis yg sudah sambung bayar lepas 3 bulan tu ape cerita pulak? takkan burn macam tu je?

vidadarisakura said...

burn baby burn la.