dupdupmyheart

Wednesday, November 3, 2010

SEMPUT.

aku rasa ada sudah dekat dua tiga minggu aku turun pegi imigresen urus permit pekerja aku. serius. penat gila ok. penat menunggu. nda payah jaga hati orang-orang kerajaan la kan. kau buat kami menunggu macam kami ni tiada kerja suda mau buat selain menunggu. mungkin motto mesra-cekap-amanah tu boleh ubah la suda kepada motto yang lebih sesuai. whatever la kan. masa tu. memang tuhan jak la tahu perasaan aku berkumpul bersama orang-orang luar berpermit serta bos-bos mereka. dari pembantu rumah, tukang buat bangunan, tukang urut dan sebagainya. aku memang berdiri diam jak lah tengok mereka-mereka berpermit bising itu-bising ini- bising. komplen itu-komplen ini- komplen. aku malas mau komplen. karang manatahu aku jadi orang kerajaan. malas aku JILAT LUDAH SENDIRI LEPAS KOMPLEN-KOMPLEN ORANG LAIN TAPI KAU SENDIRI JUGAK YANG BUAT. mungkin bosan menunggu selama dua-tiga-empat ok ada yang sampai lapan jam. banyak isu lagi tu keluar. orang kerajaan begini. orang kerajaan begitu. orang dalam. bayar mahal. dan sebagainya. whatever la kan. dan paling bikin aku senyum bila orang-orang berpermit komplen pasal SISTEM KERAJAAN TIADA SISTEM. siapa suruh ko masuk malaysia. terima se-adanya jak la.




 
end.

11 comments:

Paan Ovrtd said...

Kau sememangnya seorang yang redha.

.ieLah. said...

baik vi..
aku redha menjadi rakyat malaysia..


:D

bspotgurl said...

Rajin serajinnya kawan ku ini ;)

Ninaa Joy said...

hahahhaa. suruh dorang balik negara sendiri kalau mahu bising bagai.

vidadarisakura said...

paan:
tabah la.



ielah:
haha. tabah la jugak.



bspotgurl:
rajin apa?haha



ninaa:
haha. itu tindakan refleks dari mulut seorang tukang urut atau pembantu rumah mungkin. sebab lama menunggu terus dia komplen "ea-ni kea-rajaan tea-ada sistem ka? kea-ta ada kaer-ja mau di buat"

jejaka anggun said...

permit ko caner plak? sapa yg uruskan?

Pekerja Kontrak said...

memang tu... ini la mau buat pasport 1 jam..... kalau i, i bawa radio hifi kasi pasang kuat2.... supaya dorang sedar ada orang boring tunggu turn... hahahahahahahaha

Kuwe said...

permit kau dah topup ke vi? whatever la kan.

vidadarisakura said...

jejaka:
ko la uruskan.



boi:
minta kena maki la juga kan.



kuwe:
whateva

ciK LyndaWawa igUana said...

kompom dah kuruskan.....hehehe

vidadarisakura said...

tapun