dupdupmyheart

Friday, August 20, 2010

ALAA PACIK.. DENGAN BUDAK BELUM TUMBUH GIGI PUN PACIK JELES.

ini kisah riski aka si toyol. yang mana bila beliau lapar MESTI makan. bila beliau makan ertinya beliau LAPAR.

pada hari puasa hari yang ke lima yang lalu. puanmulia bawa la kami anak beranak shopping baju raya. iya baru puasa ke LIMA. LIMA ok. dengan alasan nanti baju raya habis di pasaran. sunggguh tidak lojik la puan. tapi oleh kerana puan belanja. saya terima dengan tabah lah.

lalu si riski ni nampaklah rumah MERAH aka pacik KFC. tabah lah aku yang puasa ni pergi membeli. alaa. setakat KFC, itupun mau tergugat? agak-agak lah bro.

selesai upacara pembelian versi peNAPAUan, bergerak lah kami di setiap kedai-kedai yang menjual baju raya. sambil si riski pun makan lah nugget sambil mem-follow puanmulia. sampai si riski makan di depan pacik yang duduk di kerusi sambil tunggu isteri beliau men-shopping.

lalu, pacik tu pun menyindir si riski. *mungkin* sebab aku yang membelakang pacik tu . dan riski tu sedap-sedap berdiri depan pacik tu sambil makan nugget sambil tengok pacik tu. dan aku dengar pacik tu soal anak-anak beliau.

"kamu suda makan?"
"belum pak. kan kita puasa. mana boleh makan"
"kamu puasa?"
"ya lah. orang cina sama kristian jak makan depan kita kan pak. nda puasa"

gilak bangga dia anak dia cakap macam tu. umpama-nya dia sudah jadi bapa mithali kompom masuk syurga dapat ajar anak dia bercakap macam tu.

HELLO PACIK. si riski ni bercakap pun belum lepas lagi. bah budak-budak kan. apalah dia paham erti puasa. gigi pun belum habis tumbuh. aku nda paham MOTIF pacik tu tanya anak-anak dia. macam menyindir kami ni yang tidak alert persekitaran dan kasi biar riski makan depan mereka yang berpuasa.alaa setakat nugget jak pacik. agak-agak la tersentuh hati perut jadi lapar.

lalu aku dengan nada-nada konon bengang. motif bengang? saja. panggil riski.

"RISKI SINI! NANTI ADA ORANG NAMPAK KO MAKAN!"

nda puas hati lagi aku.

"RISKI. SINI DENGAN KAKAK. NANTI BATAL PUASA PACIK TU TENGOK KO MAKAN!"

dan aku terus jalan keluar dari kedai tu. sekian terima kasih.

17 comments:

.ieLah. said...

wakakaka!
terbaik la ko vi..
padan muka pakcik tuh..hohoho

speckurosaklagi said...

kakak saya nk kfc jugak....

besi said...

kak vivi comel...lama dah tak mkn kfc.. esok nk buka puasa ngan kfc la...

oranglidi said...

nice one..

.waniey jamaludin. said...

haha~memg tarbaek!

F A R Y N said...

hhahahaa..bangang nye org tua..
nampak nugget pun terliur gak ke?

Hamzah Ian said...

macam2 manusia.. budak2 je.. cisss..

Hamzah Ian said...

macam2 manusia.. budak2 je.. cisss..

ciK LyndaWawa igUana said...

dia tergoda dengan bau kep c tu.....

ko tak belanje dia..memanglee....
len kali bagik dia seketol...

fndrocka said...

ayat tu boleh kasi lagi tajam tu..hhu
.tapi oraitlah...kalau kau suruh budak kecik yu hulur sikit kat pakcik tu lg sempoi

TUKANG KATA said...

apa pakcik itu tak abis ngaji agama lagi?

syarat2 wajib puasa mestilah seorg itu sudah baligh..

kalau itu adik kichik dibolehkn..zaman aku kecik dulu pon aku siap minum vitagen dalam bus sekolah...tak besalah pun weyh..HAHA

jejaka anggun said...

hehehe....

Pekerja Kontrak said...

orang tua tu kebaruan bah tu puasa... mana pernah puasa tu dulu...

Cik_daya said...

hihi...
ngan bebudak pun mau jeles..
aper laa pakcik tu

yg_indah said...

garangnya kakak budak tu.

:miZ suE: said...

hehe...nda thn ba 2 pacik 2 tenguk nuget kepci + bau2 nya lg..

vidadarisakura said...

er...minta maap la pacik.hee