dupdupmyheart

Sunday, July 11, 2010

THE STUPIDEST QUESTION I EVER-

kemarin aku ikut rombongan meminang gelpren kepada kazen lelaki aku. ok. ini meminang anak dara orang yang baaaanyak sangat adat. adat itu adat ini. hantaran minta rm13000. campur adat rm360. semua rm13360. runding punya runding dapat kurang rm1000. jadi lah rm12360. itu belum campur lagi minta kerbau la, sapi la, dan sebagainya. ok fine. bagi kami yang anak-anak muda yang terpaksa ikut rombongan meminang ni rasa benda tu macam leceh. banyak songeh. dengan bertema-kan biar mati anak jangan mati adat. jadi kalau anak mati siapa mau teruskan adat? whateva la kan.


sampai rumah. post moterm la konon bersama mama aku.

"mak..macam banyak betul kan diorang minta. itu ini."

"ngam la tu, harga barang naik kan,banyak keluarga lagi mau kasi makan"

"aik..jadi mama setuju la pulak tu durang minta tinggi?"

"yala"

"jadi..karang karang kalau aku-KAKAKAKAKAAKAKAKA"


OK.AKU TIDAK SAMPAI HATI MAU KASI HABIS SOALAN AKU DAN DIAKHIRI DENGAN KETAWA. SUMPAH GELI GILA OK SOALAN AKU. STUPID. HAHAHA

24 comments:

oranglidi said...

tak apa, x yah sambung. aku paham..

ciK LyndaWawa igUana said...

ko mintak bapa ribu kelak??hehe

Cik Yuki said...

huish.!! artis sgt...tggi tol hantaran..hehehe

vidadarisakura said...

orglidi:
ok.geli ok.haha


wawa:
mana aku tau. aku soal mama aku pun nda habis. aku geli.haha



yuki:
e..no komen.haha

velasrizal said...

hehe..up lagi..sikit baru je tu..

Jersi Baru Liverpool (Away) Musim 2010/2011

timhar said...

susahnya nak kawen skang ni huhuhuhu

jejaka anggun said...

kalo ko harga cincai2 jer dah laaa...

bole 3 x bayar pun xper kan?

ko x kesah kan?

vidadarisakura said...

velasrizal;
er...no komen.haha


timhar:
er..no komen juga.haha


jejaka:
ko mo kena sepak?cakap.haha

Pekerja Kontrak said...

berapa la??? hahahahahahaha... bagitau la... agar ada yg sediakan payung....

vidadarisakura said...

hahahahahaha.no komen bro.

Pekerja Kontrak said...

ayo....... just tell me ok.... how much... PM pls...

vidadarisakura said...

bungul.

.ieLah. said...

hantaran tinggi normal la kot vi..
kalo ko, 15k pon okayyyy...haha
tapi ko cakap mate kerbau segala tuh, aku tatau la..huhu

Tora Aman said...

haaahaa bila lg tu?jgn lupa jemput k.wakaka

naz said...

haha geli geli tu yang best

Jimi Si Pendakap Malam said...

hehehe..oklah tuh..kira boleh buat bajet dahulu..

syahira ariff said...

cissss!
hahaha

stendet skang 8ribu
mahal giler
ramaila lelaki membujang

F A R Y N said...

aku nak soh MAS menyimpan 10sen sehari untuk meminang ko...hahahaa

Yern Ain said...

hahaha! lawa la ko om.
sediakan payung sebelum hujan.

adat apa tu? bajau ka?
ada sekali tu kazen sy kawin, family perempuan minta kerbau (yg ada lg syarat dia.. kerbau anak first ka apa ntah). sama babi. heh.
adat la kali.

sWeeT said...

hi...

br blog walking kt blog u, salam perkenalan....
owh kt Sabah pun da mahal yer....kt S'gor pun same jek!!

si ninaa joyy ! said...

lain kali habis kan lah.

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

winnnnnnnnn......

sebelas said...

ekeke..kalo ko apa lak?..hehehehe




http://nomborsebelas.blogspot.com/

john bert said...

hantaran tinggi, pastu anak kawen dua tiga bulan cerai. gaduh pasal hutang keliling.