dupdupmyheart

Saturday, March 6, 2010

TEKEK.

binatang ni, aku pun nda sure fullname dia apa. tapi kalau tempat aku binatang ni kena panggil TEKEK. setiap malam dia akan sebut nama sendiri berbunyi "tekk-kek" sebanyak sukahati kali dia.

ni rupa binatang tu yang ditangkap oleh skuad-penangkap-tekek merangkap kazens aku.


mula-mula geli jugak aku. tapi lepas menari tarian sinchan bagi menghilangkan kegelian, aku kembali menjadi normal.


dan baru aku ingat, hari tu aku pernah nampak info ni.

"Secara tiba tiba binatang ini jadi BURUAN kerana harganya yang sangat mahal.ianya di kenali sebagai Tekek atau GECKO.Anda tahu kah kelebihan yang terdapat dgn binatang seakan Cicak ini.Saiznya pula 10x ganda besar dari cicak.Sampai Ribuan ringgit harganya per gram.Apa kelebihannya???" kredit to sabahan.fm.

kalau baca komen-komen pengomen-pengomen dalam tu, ada yang cakap:
- 1 ekor rm60000
-100 gram rm5000
-bikin ubat AIDS
-bikin ubat penyakit-penyakit unknown
-dan sebagainya.


omaigod.
weh kamu-kamu semua. beli la binatang ni dari aku. aku jual murah. harga kawan-kawan. 100gram RM100000. macam? haha

aku rasa kalau bebetul la ada orang mau beli. mulai sekarang boleh la cari binatang ni lagi. kalah SKIM LOGIN FB RM100. haha

25 comments:

Aus MeLankoLik said...

hahahaha , vivi
mahal gile..
mane nk cari ni ?
kau carik byk2..
aku jual kat sini..hahaha..
untung kita bahagi dua .
hehehe .

Pekerja Kontrak said...

betul bah... cari cina la...

luZ a.k.a peRmataPuTiH said...

uish...
cm best ja..
ptot la mhal

vidadarisakura said...

haus:
hahaha. untung aku bagi ko parang. macam?



boi:
dui.laju. hahaha.
ndatahu suda mana. tadi durang budak2 tu kena marah nenek sebab tangkap tu tekek.haha



luz:
haa. pegi la cari.haha

triple x malaya said...

kalau betul mcm tu bah,gua pun mahu stop gua punye keje n cari binatang tu full time,boleh kaye bah...

triple x malaya said...

lupe pulak,tp ade iras2 muke kau ar..hahaha

vidadarisakura said...

triple:
nda ngam bah ko letak "bah" ko tu. HADOOII

Zaidah said...

klu tak silap binatang nie lebih kurang mcm biawak besarnyer...mahal tu regernyer...

vidadarisakura said...

TRIPLE:
ko penah kena santau?

vidadarisakura said...

zaidah:
eh2! teda la sampai macam biawak. besar banyak dari cicak. heee

.rafiq. said...

vivi comel
ite kongsi duit tu ye
awak comel sgt

vidadarisakura said...

tetiba la pulak comel!haha

ciK LyndaWawa igUana said...

sejak bila ko pandai kasi info ni viviv

vidadarisakura said...

sejak tekek ni kena tangkap tadi.

Sendra said...

cantiknya binatang tu..tak pernah nampak pun sebelum ni..omaigot..boleh jual harga mahal macam tu seklai ke??

vidadarisakura said...

sendra:
haha.entah betul ka nda. pengomen2 dalam sabahan.fm tu komen camtu. cuba la try gugel gecko.hee

oranglidi said...

tepek

vidadarisakura said...

ko mo kena tetak?

oranglidi said...

meh ak cubit.

Baby HeL said...

wah jual menatang ni pun boleh bikin wang kawin...hahahahahahaha.....

piqaiqapiqa . said...

hahahaha berani sentuh tak kak ?

vidadarisakura said...

oranglidi:
eleeeeeeeeh.



beby:
haha.tu la pasal.



piqa:
gila kau tidak berani?
kompom la takut!
haha

jejaka anggun said...

eeeeeeeeeeeeeee......

Lifesaver said...

geli aku

rossoneri said...

hahahaha best ayat last tu..
hohoo kalo abg ipar kita dpt neh suka dia