dupdupmyheart

Sunday, February 28, 2010

PERKARA MAJIK YANG PERNAH SAYA LALUI KETIKA DUDUK HOSTEL.

sempena di denda tidak boleh outing untuk 2 minggu masa tu, aku pun berazam la mencuci baju-baju yang terbengkalai di loker aku. cukup satu besen besar. memang terbaik la aku cuci. penat gilak biarpun tidak sampai setengah jam.

aku letak softlan setengah botol siap berdoa semoga tindakan beliau sebagai pewangi pakaian serta melembutkan pakaian berkesan.

aku masuk bilik.


tertidur.


pagi ada kelas, petang ada prep ataupun lepak di bilik Pembimbing Rakan Sebaya sebagai tanda ponteng prep, dan malam ada prep bikin aku macam baca mantera "BESOK JAK LA" setiap kali aku limpas ampaian baju. dan besen aku masi selamat di situ.


sampai la hari sabtu,
tiba-tiba ada dua makhluk kesayangan aku sedang menjemur pakaian yang berada di dalam besen tersebut sambil mulut terkumat-kamit. aku pun terkejut sambil cakap "Eh!eh!eh!kenapa?" sambil senyum-senyum taik malu.


dan keesokannya,
baju-baju tersebut terlipat kemas di atas katil aku.


betul-betul gilak majik!


lepas hari tu aku insaf dan hantar pakaian balik rumah MINTA TOLONG PUAN MULIA DAN PEMBANTU PERIBADI BELIAU IAITU ENCIKMESINBASUH CUCIKAN.


aku rasa memang berkesan la tindakan dua orang makhluk kesayangan aku tu.
hee


sekian.

17 comments:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

wah majik tu....

tanpanama said...

ragging siol.

vidadarisakura said...

gadis:
mejik kan.hee


tanpanama:
eh!bukan ragging la. diorang nda tahan tengok baju tu terendam begitu lama.hehehee

tanpanama said...

ah ko, alasan. jangan tipu2, nanti tambah gemuk. macam pinokio dan hidungnya.

Kuwe said...

majik.
memang majik.
gua kagum.

vidadarisakura said...

tanpanama:
aku mana pandai reging2 ni.

manada aku tulis aku paksa diorang. diorang buat secara rela kut.hahaha




kuwe:
kagum kan.

aloy_paradoks said...

ini betul2 punya magic ni...

miloicekaw1119 said...

majik tu magic ker??

Uruchimaru @ kf said...

terserlah kemajikannyer..!

opss tag menanti..sng aje..

helena's said...

jahat la ko vi..saiko.aha

*SiRibenMerah said...

pemalas..
patut x kurus2..
hahahahaha~


vivi, agak2 makhluk dua org tuh baca tak??
mesti best baca komen diorg ttg citer sbenar.. ahaks~

vidadarisakura said...

aloy:
betul punya.


milo:
laaaaaaaaaa



kf:
serlah gilak.




helena:
eh2!manada.haha




riben:
tu la pasal aku nda mo reveal blog aku sama kawan-kawan aku.hahaha

Tora Aman said...

gila la..kesian insan kesayangan ko.nda busuk ka tu baju kena rendam lama2..?wakakkaa ko bygkan la berapa hr tu di sana..teda la kumbang2 dlm tu?kekekekkee ni baru la..aku pun nda buli lawan :p

ciK LyndaWawa igUana said...

oloh...hahaha...

Lifesaver said...

tu bukan majik..tu namanya ko pemalas!

vidadarisakura said...

tora:
macam lain suda bau dia. tapi yakin jak durang jemur.haha


wwawa:
hee

vidadarisakura said...

syafa:
majik lah!