dupdupmyheart

Saturday, February 6, 2010

HARI-HARI KU INDAHHH.

hari rabu tu dua jari aku terlibat dalam kes kemelecuran
terkena minyak. aku rilek.
hari khamis aku bersin bermarathon sampai bikin
selsema. aku rilek lagi.
hari jumaat aku demam panas. aku boleh rilek lagi.
pagi tadi aku senggugut. maaaaaasih lagi bole rilek.
ok. dan baru sekarang aku baru balik dari hospital.

teka pasal apa?


tet!salah!
tet!salah!
dan tet!salah!


pasal KETULANGAN IKAN.

lucu kan?
iya aku yang rasa kelucuan sendiri.
aku pegi la alhospital alkelahiran aku.
mata berair-air suda.
pegi register tempat kecemasan punya.


"sakit apa dik?"

"ketulangan ikan.hehe"
ok. aku sempat ketawa. tapi mata berair.

"cepat-cepat masuk sana."
sambil senyum-senyum.

"ok"
malu.

...........

masuk bilik kecemasan.
tu staff-staff semua tengok aku.
diorang tanya kenapa.
aku ketawa dulu baru aku bagitahu.

"ketulangan ikan kak.."

ok fine.
di sambut dengan pengetawaan oleh diorang juga.
tidak apa. kasi ketawa seja. buat-buat redha suda ni.
memang aku pun sendiri mula-mula malu mau pegi hospital
dengan tajuk sakit aku ni. Mana tidak.
nda patut-patut bah besar-besar suda mau pegi hospital
pasal ketulangan ikan. bungul.


"ok duduk sana. doktor!!ni nah orang telan tulang ikan."

neh!sempat lagi bah mengolo.
aku pun duduk la tunggu doktor.

1 saat.
2 saat.
3 saat.
4 saat.
5 saat.

palui. mana duktur ni.


gila kau! 5 saat tu macam 5 minit bah rasa dia kalau suda
ketulangan begini.


ok.pihak yang bertanggungjawab pun datang.
tanya kenapa.
ok. aku masih mampu ketawa sambil cakap,

"ketulangan ikan bah. suda try telan nasi.
nda dapat-dapat juga"

"ikan apa?"

"ikan uji rashid"

"astaga...ko main telan jak ka ikan tu?"

"heee..ter.."


sesudah kurik-kurik.
setelll.


"nah!tulang ikan ni.kasi tunjuk mama ko"

"heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee"


er..ya..nda besar pun. tapi sakit bah tu gilak!
(maksud: sakit gilak! : sakit sangat)

sekian.

20 comments:

Ahmad Azrin Aziz said...

doktor tu buang macam mana bah?

vidadarisakura said...

dia pi kurik la bah. aduii.

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.kurik pakai ape?
.ish ish ish
.buat malu jerr ;p

.rafiq. said...

hahaha. pelahap.

Anonymous said...

intan:
ya allah.kurik pakai peralatan perubatan la bah.adoyai.hee


rafiq:
tersangkut laaaaa.

Anonymous said...

omaigod. aku malas sign up.haha

vida.

e p i x ____ said...

baca article ni sambil gelak sakan.
Huhuh :D hahaha

*SiRibenMerah said...

nampak sgt ko kebuluran time nk makan neh.. vivi, aku x penah tau ada ikan uji rashid.. camne ikan tuh???

BeaN MorENo said...

itu tulang ikan ka biawak bah..

oranglidi said...

ketulangan orang.

jejaka anggun said...

itu nampak cam tulang ulat sagu jer. ko suke tipu kan?

qishie said...

doktor tu kurik pakai tangan bah?
mesti besar sudah tekak kau!
hahaha
:p

besi said...

alahai...cian vivi comel...
tak pe la dah buang lega la..

ciK LyndaWawa igUana said...

ikan uji rashid?xpenah tauk pun......gini ooooo

dobot said...

macam2 hal laa kauu!
:P

Pekerja Kontrak said...

kakakakakakakakaa....


mcm mana ni... igt besar sangat la.... hehehehehe...

vidadarisakura said...

epix:
ndapa2.kasi ketawa seja.hee



riben:
er..lapar bah..
ikan uji rashid tu ikan merah. ikan mata besar.hee



bean:
biawak ada tulang meh?eh ntah kau. kau yg biasa makan biawak.



orglidi:
orang ketulangan.



jejaka:
ulat ada tulang meh?



qish:
weh pelajar perubatan.
kompom la doktor kurik pakai peralatan perubatan.adoyai.



besi:
hee.iya.


wawa:
ikan merah aka ikan mata besar bah wa..


dobot:
abis tu hal kau macam?
;p


boi:
eleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh.

Baby HeL said...

pelik tol rupa tulang uji rashid tu...uniQUE!

Lifesaver said...

gila besar tulang tu

Yern Ain said...

wakakakakakakakakakakaka.
wakakakakakakakaka.

buduhhh!!