dupdupmyheart

Thursday, July 30, 2009

VIDEO 3GP PILIHAN SAYA

video



dan ini.



video




ah ngilu campur geram tahu.huh

Wednesday, July 29, 2009

MARI LANGGAR PANTAT KERBAU.






lalalala

HARAPAN MC YANG MUSNAH.

masa : 2-3pagi camtu.
lokasi : hospital.
punca : demam, susah bernafas, selsema dan sebagainya.



"so doc?"

"makan ubat ni ubat tu ubat ni dan sebagainya blablabla"

"er..lagi??teda apa2??betul ni teda efek apa2?"

"iya..dun wori blablablablabla"

"ok tanx."




cis!ingatkan dapat cuti MC 2 minggu.atleast kuarantin ka apa.gagal.huh.



..................



oh ubat.kenapa kau tidak berkesan bikin aku tidur.karang tercuti lagi aku bisuk.

Monday, July 27, 2009

AAAAAACHUUUUU!!!

terima la hadiah dari bali.



sekian.

I KNOW U WANT ME.

hoh!



hee.



ok bye.

Saturday, July 18, 2009

APA RASA KAHAK?

masin.


kan?


sepa nda pernah telan kahak sendiri tu memang tipu la.
sekian.

Friday, July 17, 2009

SUMPAH.

malas betempiaran.

Monday, July 13, 2009

USAHA TANGGA KEJAYAAN.

alkisah seorang manusia yang datang awal ke pejabat dgn azam baru dan semangat baru.

Lif rosak.


Dengan bermotokan usaha tangga kejayaan,manusia tersebut pun naiklah tangga dgn berusaha bersungguh-sungguh.


Sampai tingkat 10.

Berjaya dgn berpeluh bersungguh2.

Itu belakang kira.apa yang hendak dipertikaikan disini adalah, kenapakah perlu pintu lif tersebut terbuka dgn sempurna didepan manusia yang berusaha dengan gampang tadi tanpa belas kasihan sebaik sahaja beliau sampai ke tingkat 10?

Kenapa?
Kenapa?

Huh,
Bukan senang datang awal tau.
Kurus muka kalau hari2 macamni.


Sekian laporan untuk hari ini.

Sunday, July 12, 2009

KATA-KATA MU HANYA MIMPI.

alkisahnya bila seorang macik gemuk menghampiri seorang gadis muda yg comel tapi agak chubby sedikit terutama dari pandangan sisi dalam kurungan sebelah kanan.

mungkin juga posisi macik gemuk tersebut berpaksikan kedudukan Y yang membuatkan beliau yakin untuk menghampiri gadis muda tersebut.


"adik, blablablablablabla"

"oh"

"adik, blablablablablabla"

"ok"

"adik, blablablablablbla"

"hurm~tenkiu"


dan beliau yang digelarkan adik oleh macik gemuk tersebut berlalu dengan yakin dari pandangan mata macik gemuk tersebut tanpa rasa bersalah.



sekian.



apa?
oh lupa apa yang "blablablabla"?


tiada apa2 yang menarik tapi apa yang penting kata2 hikmat dari seorang promoter ubat kurus yang bersaiz lebih XXL jika dibandingkan dengan si gadis muda tadi.
akan tetapi kata-kata sahaja tidak mampu menambat hati beliau.

sekian.

Saturday, July 11, 2009

MARI BACA ENTRI PENDEK.

pendek.

Friday, July 10, 2009

KISAH KAWAN SAYA.

kawan.
saya ada kawan.
nama dia zakiah.
itu nama kampung.
nama bandar beliau ialah zaza. kadang2 kiki.
nama langsung kampung beliau adalah kiah.
saya panggil beliau kiah.
sebab saya pun orang kampung.
sekian 1.



salah satu hobi beliau adalah suka kasi tinggal hartabenda beliau dimana-mana aka pelupa.
contohnya hempon dan wallet.
pernah satu hari beliau membuat kerja luar tanpa membawa wallet, telefon, ic dan dokumen2 penting.
sampai responden minta ic beliau ketika itu tidak mempercayai beliau adalah warganegara malaysia sebab beliau tidak mempunyai ic seterusnya dituduh menipu.
huh..memang dasar pelupa.
rasanya kalau tetek tu boleh tanggal dan pakai, tetek tu pun boleh tanggal dan tertinggal dimana-mana.
sekian 2.



semalam yakni hari sebelum hari ini.
beliau telah kehilangan hempon mahal beliau.
puas di carinya.
dari jam 3 hingga ke habis masa ofis hour.
memang gaji beliau di bayar ketika itu untuk mencari hempon beliau yang hilang.
alkisah nya dimana beliau yang selalu tertinggal hempon di meja tempat saya bekerja telah dimarahi oleh saya supaya beliau bawa hempon beliau kemana sahaja.
(beliau juga selalu dimarahi atas kenyanyukan beliau oleh jijah, nor dan jilah...retro gila nama..lalalalla)
setelah dimarahi oleh saya ketika itu,
beliau yang selalu ke tingkat 10 untuk menggatal dengan abang hitam yang alaf 21 tersebut pun membawa hati yang luka bersama hemponnya yang mahal itu.
selepas dia puas menggatal di atas, beliau pun turun ke tempat saya bekerja.

"oh hempon ku tertinggal di atas"

saya hanya mampu pandang beliau sambil menjeling tanda amaran.
lalu beliau cepat2 naik ke atas untuk mengambil hempon beliau.
malangnya,
hempon beliau dicuri tanpa belas kasihan.
tanpa meninggalkan sebarang jejak untuk dikesan pun.
sumpah sungguh malang.

"ni vivi la ni suruh aku bawa hempon naik atas!"
"a'ah bangang kan, aku suruh bawa naik atas yang ko xbawa turun napa?"
"tertinggal...hee"
"tu la tetek2 nasib baik melekat kalau nda memang kompom lah tertinggal merata2 tempat!"
"hee.."

adakah patut beliau salahkan saya?nda patut betul.cis
sekian 3.





setelah misi pencarian hempon yang hilang gagal,
beliau terpaksa redha dengan apa yang terjadi.
ibarat nya 1 shah alam tahu hempon beliau hilang apabila melihat aksi beliau mencari hempon tersebut.
banyak idea2 yang agak ketuhanan di sumbangkan oleh rakan2 untuk pengembalian hempon beliau semula, contohnya:

"ko bacala yassin 40hari40malam, tapi ko dapat lepas 4o hari la..lalalalala"
"ko pegi jumpa bomoh la..."

dan sebagainya yang biasa di utarakan oleh penonton manakala si mangsa hanya mampu mengangguk sahaja tanda setuju.
jam 5 lebih petang, saya terpaksa mengheret beliau keluar dari ofis tersebut sebab hari sudah mulai petang, bukan buat overtime pun duduk lama2 dalam tu,
melayan perasaan si mangsa memang sampai 10 tahun duduk dalam tu pun hempon tu belum tentu dikembalikan oleh sipencuri. mungkin sebab pencuri tu pun tahu rasa segan.
mungkin la.
macam sial.
setelah beliau seperti menerima takdir beliau hempon hilang, kami berdua pun berpisah dan besurai, beliau naik motor ke subang dan saya menaiki rapid kl ke rumah, beliau yang kelihatan mamai sambil membaca mantera "hempon aku...hempon aku" sebanyak jumlah yang tiada nilainya dengan harapan hempon tersebut dengar dan kembali semula kepada beliau.
beliau ikut haluan kanan dan saya ikut haluan kiri. bersurai. tiba2 saya pusing belakang dan berkata,

"kiah!sampai rumah msg ar!!eh?hahahaha!sori2!!bye!"
"hemponnnnnnnn aku............."

er...niat saya baik kut sebab risaukan beliau.haha
sekian lagi.


(kisah ini berlaku pada hari rabu tapi oleh kerana kemalasan saya yang berganda, saya pun lambat publish, dasar pemalas betul.sekian.)

Thursday, July 9, 2009

GARA-GARA.

Gara2 tertidur semalam x sedar diri,
aku terlepas apply kerja executive dekat TNB sebab semalam adalah lastday.
dem!
benci!




padahal lama sudah kawan aku bagitahu.
huh!
lastminit yang nda menjadi.
dem!

BILA SI GADIS BERBAJU KURUNG MENSETERIKA BAJU KURUNG DI PAGI2 BUTA.

0600 pagi.


"vivi?"

"heeeee..orang tidur mati lepas balik kerja semalam"

"hoh..tu akak heran dah pakai baju kurung tapi seterika lagi baju kurung"



kesimpulan:
renung-renung kan lah kalau rajin merenung.



----------------------------------


segmen mari main teka teki.

soalannya:
agak2 pukul berapa aku tidur semalam?


hint:
lebih 10 jam.


sekian.

Tuesday, July 7, 2009

KISAH "KE" KESAH? KE "KE" KA?

hati mahu spegeti
perut mahu coklat
otak mahu nasi lemak


tapi



mulut mahu mencarut sebab,

"vivi dietlah!"kata mereka2.

dem!



ada lemak aku kisah kawan2?
tedakan~



lalallaa



orang lain yg makan orang lain pulak yang risau gemuk.cis.

KELUPAAN.

aku lupa update entri semalam.


ok.
malas sebenarnya.lalalala

Sunday, July 5, 2009

DISKUSI.

perbincangan diantara manusia com- VS doktor Q.



"weh kata shah alam kecoh ngn swine flu, tp pesal aku tgk paan tu oke je??"


"laa...paan kan babi, memang la dia yg kasi sebar flu tu."


"habis? ok plak ko?ke ko pon spesis paan?"


"nda la. aku baca yasin 40hari40malam bagi mengelakkan musibah"


"alhamdulillah.gagap2 rajin gak ko ngaji.heee..bila ko blaja iqra?"


"aku khatam alqurran ok. pemegang sijil pelajar bahasa arab terbaik semasa darjah 1 disekolah agama"


"pergh hebat gile"


"huh"





kesimpulan: jangan pandang rendah sama ini saitan.
(er..yg baca yasin 4ohari40malam tu sekadar hiasan bagi mengkaburkan mata doktor.)

GAGAL LAGI.KAMAR KU SEDIA TERKUNCI.

bukan senang mahu jadi rajin.
yang mahu jadi rajin itu bukan senang kalau itu vivi.

.......................

form 4our, masa itu perkampungan budak akaun. tapi tidur dalam kelas bukan dalam khemah. masak dalam kelas guna dapur dan gas. tengahari itu masa untuk lunch.
lalu sang kawan2 yang berjantina perempuan semua berada di dapur untuk menunjukkan kehebatan dalam bidang masakan. masing2 ambik bahagian dalam acara memasak nasik, memasak sayur, memasak lauk dan sebagainya.

"bukan!potong macamni"

"garam kurang"

"lebih sikit-lagi2!"

"kalau aku dirumah kan, beginilah aku memasak"


masing2 tunjuk eksen.


huh.
maka, apabila sicomel yang baru sedar hanya beliau sahaja tidak melakukan apa2, lalu beliau bernekad mengeraskan hati jugak untuk tolong masak memasak setelah sekian lama dan berulang kali camping beliau turuti beliau selalu eskep dalam upacara masak memasak. kalau camping pengakap pun masak nasi dalam buluh. masak telur dalam kentang. itu pun juga gagal. oh pernah sekali telur dalam kentang masak menjadi tapi kurang masak sebab dengan alasan sicomel suka telur separuh masak.


dikala itu semua orang bizi.
dan sicomel melakukan misi amalan mulia secara diam2. buat baik mana boleh bising2. bedosa. karang kena cop tidak ikhlas. setelah melihat semua orang melakukan amalan masak memasak makanan, sicomel jugak yang masa itu berpegang pada prinsip HIDUP MESTI GANJIL melakukan aktiviti masak memasak air.


ambik cerek air. isi air. letak atas dapur gas. pasang api. gagal. sampai guna mancis kayu semata2 mahu hidupkan dapur gas.juga gagal. setelah mendapat bantuan dari jantina lelaki akhirnya berjaya (itupun setelah dikutuk oleh mereka dan ditumbuk oleh sicomel). kurang pasti dapur gas jenis apakah ketika itu sampai susah benar gamaknya api dapur gas itu dihidupkan. persetankan.


setelah puas hati dengan kejayaan sendiri kononnya telah berjasa membantu rakan2 dalam aktiviti masak memasak walaupun cuma masak air. tidak sampai 5 minit. sicomel melihat ada "something" hitam-pekat-mencair jatuh dari bawah cerek air tersebut. dan sicomel teriak terkejut meminta tolong dan mengejutkan orang ramai. lagak macam nampak hantu sahaja. dan muka sicomel sangat pucat dan takut.



...........


pengajaran dari penceritaan:
cerek air elektrik tidak sesuai digunakan di atas dapur gas untuk dimasak. gambaran cerek air elektrik ketika itu adalah macam ni



dan ulasan untuk:
"sicomel melihat ada "something" hitam-pekat-mencair jatuh dari bawah cerek air tersebut"
adalah kaki cerek tersebut terbakar dan mencair sebaik sahaja bersentuhan dengan api yang panas.


er..alasan untuk kesalahan:
dirumah sicomel ketika itu hanya memakai yang pilih 3 air tu
alaaaa...tekan suam untuk air suam...
tekan panas untuk air panas..
tekan sejuk untuk air sejuk.


lagipun suda nama dia perkampungan jadi dalam kepala sicomel kan kalau camping selalu masak air guna cerek letak atas bara atas kayu,
jadi perbezaan dengan masak dalam kelas dan berkhemah adalah kayu atas bara ditukar kepada dapur gas.
ok senang cerita dirumah sicomel tidak pernah masak air ketika itu atau lebih tepat tidak dapat membezakan cerek elektrik dengan cerek biasa.
sekian.




kesimpulan:
masak air pun boleh gagal.
manusia jenis apakah beliau ketika itu?
gagal.


kesimpulan kedua:
cerita ini wajib wujud aka dkutuk setiap kali berkumpul ramai2 sampai sekarang selain cerita klorok.
bangang punya kawan.

HOBI.


WASIAT SANG PREN.

ziarahilah beliau kerana beliau baru sedar dari mimpi.



kashian dia.
anak bosnia.
giginya pata2.
giginya tinggal dua.




sekian.

ADA UDANG SEBALIK CAKORTIAU.

"jom kuar?"

"jom lepak?"

"blablablablablablablablabla..mari?"

................................................


huhu,
bukan aku nda maw keluar,
bukan aku nda maw lepak,
fahamilah bahawa kawan kamu ini seorang yang tidak berduit biarpun di awal bulan


dan



yang paling utama,






baju aku semua sempit dikala ini.
ouh!~
benci!




daripada,
-manusia anti-sosial-

Saturday, July 4, 2009

MANA SATU PILIHAN HATI.


SI GANAS?


ATAU

SI PENDIAM-PEMALU-COM-BAIK HATI DAN BERKUALITI?



ER..TOLONG KIRA.

aku baru tahu tinggi aku 160 masa buat pasport aritu.
soalannya:

tinggi setinggi 160 dan berat seberat 70.







adakah ianya berstatus overweight????

Friday, July 3, 2009

TAK FAHAM-TAK TAHAN-SABARKU TAK TERTAHAN MELAYAN SIKAPMU PERAWAN

dari pagi tadi aku tahan lapar konon diet
blogwalking~
beberapa kali terserempak dengan gambar nasi lemak.
dem!~


sumpah nda tahan.



malasnya maw turun bukit pegi beli nasi lemak!
dem!
malas2!



KALAU MALAS-LAPAR!
dem!

SAKIT.

nada dering suara nyaring sinchan berkumandang tepat pukul 6pagi
"gajah~gajah~gajah"


bangun dengan perasaan kurang enak
bergerak ke tempat itu dengan menggunakan deria sakit-perut
mata tertutup tapi beberapa pekara-perkara yang memerlukan perinstijakan selesai dengan jayanya.
mejik kan?


sambung tidur
syg suda terdampar ntah mana?
oh bawah kaki.
kesian.
biarlah.



hurm~
fikir.
kerja?tidak?kerja?tidak?kerja?tidak?
diselangseli dengan tidur
terbangun
berfikir
kerja?tidak?kerja?tidak?kerja?tidak?
tertidur
...
terbangun.

8.5minit pagi
ah dem!
lambat bangun.
bencinya~


dari punch merah baik ndapayah datang.
sekian.


************************


"ketua.aku nda datang keja arini"

"ok.reason?"

"sakit........................tahik.haha"


no reply.



(aku malas mau buat ayat2 cinta untuk reason tidak datang macam masa aku prektikal dulu)

Thursday, July 2, 2009

OH KAU.

oh kau~
biarpun ianya berlaku sekelip mata
biarpun hanya 2 saat sahaja
bila mata kita berdua bertentang mata
hormon gatal tapi bukan lapar lelaki aku dapat mengesan tahap kehemseman kau secara lintas langsung


oh kau~
kau keluar dari tempat itu,
lalu senyum,
muka merah dan tunduk malu
seterusnya berlalu begitu sahaja


aku?
diam dan tunduk malu juga
yalah..aku tahulah aku ni pemegang rekod tidak pernah dingurat lelaki hemsem
aku paham


dan aku pun masuk ke tempat itu
dimana kita bertukar tempat
aku tekan number 6 dan tarik nafas.
pintu tutup laju
dan aku cepat2 tahan pintu lif tapi malang terlambat.



BABI KO!
PATUT PUN MERAH MUKA-SENYUM-TUNDUK DAN JALAN TERUS.
BERAPA BIJIK DURIAN KO HANTAM SAMPAI BAU KENTUT KO BANGAS BIKIN AKU TEKAN TINGKAT 2 DAN LARI KELUAR?
BODO KENTUT DALAM LIF.
PUNYA KICK.SUMPAH.

BILA MASA MENCEMBURUI KITA.

dalam sebulan hanya ada 30 hingga 31 hari.
dalam 30 hingga 31 hari hanya ada 22hari masa bekerja.
dalam 22 hari masa bekerja hanya ada 3 peluang untuk sesuatu yang sukar untuk dielakkan.



akan tetapi,
dalam 2 hari bersamaan dengan genap duaharibulan julai dua kosong-kosong sembilan yakni hari ini,
iaitu baru 2 hari untuk 22hari masa bekerja,
3 peluang tersebut telah menjadi 2.




ok fine,
ada 2 peluang lagi untuk 20hari.



soalannya adalah,
bagaimana kah saya ingin membahagikan masa untuk 20 hari tersebut?

..........................


"ketua!merah suda punch aku..kihkihkih"

"mu ni..baru 2 hari..ada 20 hari lagi!"

"alaaa..baru 1 kali ada lagi 2 kali"

"bos atas dah sound,punchcard boleh merah 2 kali jak lepas ni."

"hoh????dia ada sebut nama aku nda???dem!!!"

...........................


ok kawan2 tukar soalan,
bagaimanakah saya ingin membahagikan masa untuk 1 peluang lagi dalam masa 20 hari?





sekian.



daripada,
-seorang manusia yang dicemburui oleh masa-

Wednesday, July 1, 2009

KENAPA BAH KAU BERUBAH?KENAPA BAH?

hari ni satu haribulan tujuh dua kosong-kosong sembilan.
genap 1 bulan lebih aku kerja.
dan..






aku rasa sangat hebat sebab tidak pernah ponteng kerja lagi setakat ini.
sekian.



er...punch merah dengan ngular tu kira halal la ar.
kihkihkih