dupdupmyheart

Friday, July 10, 2009

KISAH KAWAN SAYA.

kawan.
saya ada kawan.
nama dia zakiah.
itu nama kampung.
nama bandar beliau ialah zaza. kadang2 kiki.
nama langsung kampung beliau adalah kiah.
saya panggil beliau kiah.
sebab saya pun orang kampung.
sekian 1.



salah satu hobi beliau adalah suka kasi tinggal hartabenda beliau dimana-mana aka pelupa.
contohnya hempon dan wallet.
pernah satu hari beliau membuat kerja luar tanpa membawa wallet, telefon, ic dan dokumen2 penting.
sampai responden minta ic beliau ketika itu tidak mempercayai beliau adalah warganegara malaysia sebab beliau tidak mempunyai ic seterusnya dituduh menipu.
huh..memang dasar pelupa.
rasanya kalau tetek tu boleh tanggal dan pakai, tetek tu pun boleh tanggal dan tertinggal dimana-mana.
sekian 2.



semalam yakni hari sebelum hari ini.
beliau telah kehilangan hempon mahal beliau.
puas di carinya.
dari jam 3 hingga ke habis masa ofis hour.
memang gaji beliau di bayar ketika itu untuk mencari hempon beliau yang hilang.
alkisah nya dimana beliau yang selalu tertinggal hempon di meja tempat saya bekerja telah dimarahi oleh saya supaya beliau bawa hempon beliau kemana sahaja.
(beliau juga selalu dimarahi atas kenyanyukan beliau oleh jijah, nor dan jilah...retro gila nama..lalalalla)
setelah dimarahi oleh saya ketika itu,
beliau yang selalu ke tingkat 10 untuk menggatal dengan abang hitam yang alaf 21 tersebut pun membawa hati yang luka bersama hemponnya yang mahal itu.
selepas dia puas menggatal di atas, beliau pun turun ke tempat saya bekerja.

"oh hempon ku tertinggal di atas"

saya hanya mampu pandang beliau sambil menjeling tanda amaran.
lalu beliau cepat2 naik ke atas untuk mengambil hempon beliau.
malangnya,
hempon beliau dicuri tanpa belas kasihan.
tanpa meninggalkan sebarang jejak untuk dikesan pun.
sumpah sungguh malang.

"ni vivi la ni suruh aku bawa hempon naik atas!"
"a'ah bangang kan, aku suruh bawa naik atas yang ko xbawa turun napa?"
"tertinggal...hee"
"tu la tetek2 nasib baik melekat kalau nda memang kompom lah tertinggal merata2 tempat!"
"hee.."

adakah patut beliau salahkan saya?nda patut betul.cis
sekian 3.





setelah misi pencarian hempon yang hilang gagal,
beliau terpaksa redha dengan apa yang terjadi.
ibarat nya 1 shah alam tahu hempon beliau hilang apabila melihat aksi beliau mencari hempon tersebut.
banyak idea2 yang agak ketuhanan di sumbangkan oleh rakan2 untuk pengembalian hempon beliau semula, contohnya:

"ko bacala yassin 40hari40malam, tapi ko dapat lepas 4o hari la..lalalalala"
"ko pegi jumpa bomoh la..."

dan sebagainya yang biasa di utarakan oleh penonton manakala si mangsa hanya mampu mengangguk sahaja tanda setuju.
jam 5 lebih petang, saya terpaksa mengheret beliau keluar dari ofis tersebut sebab hari sudah mulai petang, bukan buat overtime pun duduk lama2 dalam tu,
melayan perasaan si mangsa memang sampai 10 tahun duduk dalam tu pun hempon tu belum tentu dikembalikan oleh sipencuri. mungkin sebab pencuri tu pun tahu rasa segan.
mungkin la.
macam sial.
setelah beliau seperti menerima takdir beliau hempon hilang, kami berdua pun berpisah dan besurai, beliau naik motor ke subang dan saya menaiki rapid kl ke rumah, beliau yang kelihatan mamai sambil membaca mantera "hempon aku...hempon aku" sebanyak jumlah yang tiada nilainya dengan harapan hempon tersebut dengar dan kembali semula kepada beliau.
beliau ikut haluan kanan dan saya ikut haluan kiri. bersurai. tiba2 saya pusing belakang dan berkata,

"kiah!sampai rumah msg ar!!eh?hahahaha!sori2!!bye!"
"hemponnnnnnnn aku............."

er...niat saya baik kut sebab risaukan beliau.haha
sekian lagi.


(kisah ini berlaku pada hari rabu tapi oleh kerana kemalasan saya yang berganda, saya pun lambat publish, dasar pemalas betul.sekian.)

21 comments:

piqah SHJ. said...

yes pes !
hahaah
si kak zaza tu suroh minum air tongkat ali cmpur kopi janda..konpem ilang nyanyuk

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

dasar pelupa!!

besi said...

cian kwn vivi..pelupa orgnya..
tapikan vivi nie comelkan...

FiT@Fieda said...

sian kiki...tapi dia memang merate jerk brg dia...

ZARA 札拉 said...

hahaha~

kenapakah si zaza itu?

dah cam watak Manjalara gitu~

jejaka anggun said...

repot polis ke apa nih?

BudAk hijAu said...

pemalas dan pelupa!ngam!

Ricardo Arres Kaka' said...

owh mmg tag team yg hebat...
gemuk,sopan ketika makan,kuat mengomel dan juga pelupa...
bila mahu kawin?

cik intanurulfateha said...

.panjang gile
.malas mau bace :P

Yern Ain said...

woi ngeng.

napa dalam byk2 benda boobs juga yg mo tetinggal?

rokiah,peah,bedah,ali, ramu suma bole join skali nama2 retro trsbt.

ezzati said...

haha..sian dia..byk mkn semut kot cik kiah tu..

najwa hazirah halmi said...

alalala...
sian gler..
henpon aper tuh..??

Al-Kaput said...

mkn kismis byk2..
jgn minum semut..
mnum air zam-zam..
pakai henfon gantung di leher..
pass!

bakal-jadi-budak-investment-laa. said...

takziah utk kawan kakak!
haha.
;D

Heidi Shafiq said...

ko sbg seorg sahabat si pelupe tu pe kate ko belikan die hp baru.. tp.. kt hp tu mesti de gari.. biar melekat je kt tgn kiah tu..

YunieMinami said...

pjg sangat la weh..
sejak 2-3 hari ni aku malas membaca!hahahahahahhaa

Shitsurei shimashita said...

aiso...perangai dia sama mcm kawan sa hingga penah kena marah lagi. Siap bebel marah bdk tue..
bahaya wo ada sifat gini, susah diri ti

Eima Jer said...

hahahaha care tak kena masa la babe..
sengal kau!

Lifesaver said...

kawan ko tu pon mcm ko ke?

fhad said...

erk tetek? aiyooo.... lucah ni.. 18sx... wahahaha...

shakinah said...

tetek.
ghahahahah