dupdupmyheart

Monday, June 8, 2009

CERITA SERAM.

lokasi : NZ corner wangsa maju.
pukul : pukul anjing sampai mati. ok. sebenarnya 2-3pagi mungkin.
aktiviti : main cerita2 hantu lepas tengok maskara.


ada sekumpulan anak muda sedang asyik bercerita hantu.
yang seram2.
amat.
sumpah.
bulu roma punya ketegakkan pun mengalahkan rambut rebonding guna jari pun boleh sepanjang 2-3-4 jam tersebut.sampai bulu roma pun serender balik2 tegak.

(dialog dibawah adalah lebih kurang. gila jenis apakah aku mahu ingat satu2 perkataan beliau?)

"ada satu cerita pasal radio dulu2. satu hari tu, dj isma halil buat kisah2 seram, lepas tu ada satu orang pemanggil ni telepon, suara dia memang dalam kesejukan masa tu, dia cakap dengan isma yang dia rasa sejuk, sejuk sekali,pastu blablablabla, pastu dia cakap dia eksiden, blablabla di tempat ni, lepas tu dia cakap yang kawan2 dia semua mati dalam kemalangan tu.lalu isma tanya, "jadi awak macamana boleh buat panggilan?"lepas tu orang tu cakap,"sebenarnya saya pun mati sama." terus siaran tu berhenti dan pasang lagu2"

sedang asyik campur kusyuk mendengar kisah seram di atas,tiba2.si comel teriak bila ada lembaga putih belakang beliau tiba2 bersuara sambil edar kertas dengan muka tidak bersalah.


"kakak2-abang2 soli2-haiya tekejut ka?blablablablablablablabla..................." kata apek bodoh pakai baju putih.
"ndamo2"
"ok2 tengok ini barang(flyers)-kasi besar-kasi panjang-kasi semua macam ada" kata apek bodoh pakai baju putih dan terus pergi begitu sahaja dengan muka tidak bersalah sekali lagi.

.............................................
fakta:
1.pacik apek bangang bikin potong stim dan bikin kami semua sumpah tekejut mahu mati.
2.kenapa lelaki sahaja dapat kertas tersebut?
3.cerita hantu terhenti seketika bila mata lelaki tertumpu kepada iklan apek tersebut.


seram campur lucu campur gampang kan?
sekian.

17 comments:

chromosome XX said...

"tiba2.si comel teriak bila ada lembaga putih belakang beliau tiba2 bersuara sambil edar kertas dengan muka tidak bersalah."

hahaa...

Miss Hazzy said...

apek tu kacau je lah...

besi said...

budak comel jauh jalan2 nampak..
shah alam ke wangsa maju jauh tue..

GiGGLe GaL said...

ish..orang baru nak tangkap seram..tetiba je ade apek panjangpendek datang pulak..wakaka...

dik..lengkali ko suruh apek tu terai dulu baru niaga..

♥ cik intanurulfateha ♥ said...

.nk ctc la apek tu :P

• rOozu • said...

giler gampang.
tapi apex tu je yg gampang terlebih!

cj7 said...

ko boleh guna kot.hahah

Dato Paduka Masri said...

hahahahahaha... flyers tu yg menarik nya bahagian meriam tu kan... hahahahaha...

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

kasi panjang??
wakakakaka

evilhoney said...

vivi..kena tulun promote iklan kasi panjang 2??dpt komisyen ke?

jajazuzu said...

hahhahhaa...bongok je gmbar meriam tu!

amirnazrin said...

simpan no dia tu vivi.nanti mintak komisen.
takleh lupa setiap cerita vivi diakhiri dengan soalan.
seram kan? tak pun lucu kan?

FiT@Fieda said...

ko ngular di mne?

Lifesaver said...

gila!

sol said...

ala cerita radio tu selalu dengar dah. tak surprise da cite. shob. har3.

salah taktik ar. tertengok gmba tu dulu. so bila dapat description apek, dah tau flyers ape wakakakakak

Heidi Shafiq said...

best ke pjg?

♥ Cik AyieHeL ♥ said...

sambung laa lagi..kaci panjang2 itu cter . . . .haha!!