dupdupmyheart

Thursday, May 14, 2009

MANGSA

semalam.
si comel yang sangat bersemangat yang fulblast mahu mulakan hidup baru sebagai pekerja yang rajin-peranah-pendiam-baikhati dan berkualiti.comel sudah pasti.
no ngular2.
no lambat2.
no eskep2.
serius beb.
hidup mesti serius. kita perlu matang. maju kehadapan. otak mesti bukak. baru nampak dunia.
yeah!


macam biasa.
1stday harus skima.
harus ayu.
harus berkelakuan baik.
harus pendiam malu2 tikus.
aku suda set target kemaluan tersebut untuk 1 minggu.
mesti.
wajib.
hidup mahu berubah weh.berubah.
perubahan!semangat.yeah!


bangun seawal pagi.
biarpun nda dapat tidur sebenarnya.
neves kali.
dem.
yeah.
itu kan semangat!yeah!


budak kecik-ganas-bawak-kereta ambik aku
dia bertindak jadi drebar yg sweet utk sementara waktu aku berada dalam zaman kemiskinan yg amat ni.

ai janji nanti ai blanja u keh~sweet kan me?

sweet?haktuih!!hee



sampai ofis punch2 suma.
duduk2-cerita2.

aku : mari la p brek~boring

bkgbk : 9.30 baru boleh keluar

aku : argh!dem!



tepat jam 8.30 budak-kecik-ganas-bawak-kereta (+) budak-mangkuk-skandal-bos (+) budak-piring-tidak-puas-hati (+) akusicomel pegi brekpes. cesh!
kata 9.30.ngol.


untuk pengetahuan,
budak 3 ekor tu senior 2 minggu dari aku yg baru masuk semalam.
jadi diorang memang suda kena bagi tugasan n grup.
aku jak la yg baru ni terumbang-ambing.


tepat jam 9.45.
kelakuan baik aku sudah hampir beterabur + sempat lagi aku jumpa mesin ajaib lepastu result bikin hampa dan aku down lagi balik.


aku : uih..aku kena buat apa ni ui??mati la aku tadi ada briefing untuk budak baru kan? aku nda pegi pun.

3 ekor : ah xde apa2 tu.nanti kita jumpa bos terus.



lega.



10.30.


aku : lepas ni buat apa?

bkgbk : ko nak ikut aku x pegi unisel antar tesis?

aku : ok!


lawatan sambil mengular ke unisel aka kasi kawan budak kecik antar tesis + budak-mangkuk-skandal-bos + budak-piring-nda puas-hati. haha


11.30 - balik opis rehat


11.45.
baru jak duduk.

bmsb : weh mari temankan aku pegi glenmarie.

aku : jom!

lawatan sambil mengular pegi glenmarie ambik barang budak-mangkuk-skandal-bos d pos ofis.


12.15 - balik ofis.baru jak duduk.


12.20.

bmsb : aku nak g inteview ni.

aku : uihs.ndapayahlah.bukan kompom ko dapat pun.

bkgbk: ntah,xyah la pegi.

bmsb : ok aku cakap ngan bos la aku pegi inteview tapi aku x pegi.

aku : weh lepas ni aku buat apa weh?dari tadi lagi jalan2.teda pun keja.

bkgbk : kitorang ada keja lepas ni.

aku : abis tu aku?korang suma teda lah?

bmsb : kan kita p lepak rumah aku pastu pegi JJ pasni.

aku : ok set!


ularan seterusnya adalah lawatan sambil mengular pegi rumah kawan budak-mangkuk-skandal-bos dan ngular pegi rumah budak-mangkuk-skandal-bos sambil tingu kristen hermosa-muka-lebih-kurang-aku. lalalalala~



2.15 - lawatan sambil mengular pegi JJ bukit raja cek tiket wayang sambil window shoping bersama budak-kecik-ganas-bawak-kereta n budak-mangkuk-skandal-bos.


3.00 - balik ofis buat muka penat konon penat buat inspection.


4.00- aku tidur dalam ofis.


5.00- aku balik.



sekian ularan untuk hari itu.dan gaji berjalan.
lalalala
........................................................

dan


KAMU NAMPAK KA SEBENARNYA AKU YANG MANGSA ULARAN MEREKA??
aku kan bersemangat pergi kerja.
kan?
kan?

kan?

.............................................


kesemua dia di atas adalah catatan untuk semalam.
hari ini.
semua budak lama berada di kajang.
aku kesorangan teda geng
budak2 baru suma pun aku segan mahu bekenal-kenalan.kan aku penyegan.
lalalala


9.20 pagi :

bos : ok jap lagi pegi rehatkan? pergilah makan, jalan2, kang pukul 2 balik sini ofis.

yeah!
set!

aku balik mengular pegi ruma sendiri atas arahan bos.
fuh memang aku seorang yang menurut perintah!
yeah!

gud job vivi!

..............................................................................

sekian

..............................................................................


ui2!
boringkan cerita aku?
dem!
aku rasa mahu pegi lompat katak sebab cerita aku boring!
argh!
nda best!nda best!

..............................................................................

ok.
aku mau besiap2 pegi keja skang ni.
lalala

babai.

10 comments:

DIK AN said...

Saya ada ular. Comel tapi berkuasa. Malah, dia rajin. Akak ada ular? Pelik...

jajazuzu said...

ya ampun vid...


ada keja kosong lagi?

besi said...

vi...mangsa? sape yg jadi mangsa nie...mesti comel kalau vi buat ayu je kan

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

hahahaa
wei ko kj la kat opis aku..lebih kurang ja...mengular

LifeSaver said...

aku faham ckit je ko tulis apa..leh translate dgn ayat mudah?

*SiRibenMerah said...

hehehe..cool~ awal2 lagi amek nafas byk2..=)

Dato Paduka Masri said...

gila panjang....

joegrimjow said...

1st time dalm bape mgu panjang
kekeke

FiT@Fieda said...

vi..
kau tak citer..
yg ko tertido sambil dgr si nazri becerite??

gile marah org tuh!!!

epalgreen said...

xlarat dah vi nak bace
haha