dupdupmyheart

Tuesday, April 21, 2009

KISAH BUDAK PRAKTIKAL YANG SELALU LAMBAT TAPI HARI NI TERKANTOI TAPI TERSELAMAT.SEKIAN

"kak..esok kasi bangun org ar..org maw nek bas ni bisuk"

"napa?"

"miskin suda..teda duit naik teksi"

"laaa...ok2!bangun tau!"

"iya2!yakin jak...hee"


......................................................


5.30 pagi

"vivi bangun!!"

"hmm...ya"


bangun..pegi depan letop..
reply komen di fesbuk.
buat itu ini.

................................................


"bos..i sakit...xdapat masuk keja"

"laa...u sakit?so u x datang?ok la..take care"

"bos marah?"

"x buat apa nak marah..u kan comel"

blablablablabla..

off phone.

telepon berbunyi!~wandepet~wandepet~


"hello.."

"oi!!ko kol mrbos ar???!!"

"a'ah napa?"

"aku x dapat kol pun!"

"abistu??salah aku?aku nda keja..bos suruh cuti!babai!"


...............................................


8.10 pagi.

shit!!!
bangun lambat!
aku mimpi jak dari tadi??
dem!!!
aku mesti keja juga sebab semalam aku suda eskep!


tepaksa naik teksi dengan menggunakan duit syiling yang dikorek dari tabung untuk kesekian kalinya..


PAK!!BILA GAJI NI?? MISKIN SUDA ANAKMU NI DIRANTAU ORANG!!!HUHU.


...................................

sampai ofis.
bos tenga duduk dimeja aku.
heeeeeeeeee


sekian.




Pra/Sangka:bos tidak marah mungkin sebab ari2 terakhir aku d ofis.
haha

27 comments:

Ola said...

dia mara tu yg btul2,
tp pura2 ndak..
:P

Cik doRINA said...

kalau aku jadi boss ko.. kompom repeat praktikal ko ni.. :P

Shahrul Azry said...

selamat ripit prektikal!

Miss Hazzy said...

vv...bilak mau berubah???

nasib bek praktikal,kalau keje mmg sah2 kena lempang tiap2 hari...


hiks

jinggo said...

hihihi........
masuk opis lambat ni biasa la......
aku dah keja kat sini dah 3 taun...
aku masuk awal masa hari pertama aku keja saja.....
lepas tu.... sampai ari ni tak penah dah masuk awal.... hari-hari kambat....
bos pon dah tak tau nak cakap apa....
hjihiihihihii.......
selamat mengikut jejak langkah ku....
hihihii........

ah bu said...

bos syg kamu lah tuh.
wahuahauhauahua..

kEy said...

ala vivi, k0 repeat la,
nnt b0san 000oo kne blaja~
repeat y0k~

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

bos kamu comel kan?
sbb tu dia tak marah.
nnt hilang comel

k.e.r.i. said...

aku pun pernah mimpi macam ni.
nasib baik bos aku super baik.
jadi hari tu aku memang betul2 cuti.
hahaha

DIK AN said...

Selamat ripit.

pink_butterfly said...

"x buat apa nak marah..u kan comel"


apakah kaitannya????smpai skg aku masih bpikir lg...

Dato Paduka Masri said...

hari2 terakhir sebelum meripit...

ciK LyndaWawa igUana said...

kene rajin vi..
boleh jadi pengganti bos..

Tora Aman said...

sioknya dpt bos mcm bos ko..hihihi

Budak Panjang said...

hari-hari terakhir konon. disebabkan lu suke ponteng... trus menjadi lame lagi tempoh praktikal lu! hahahahaha

A a D i I ? said...

kompem bos ko da x larat nk tny lg apsal ko lmbt lg vi. hoho~

Mieaa said...

sabar..
nda lama lg 2 gaji..
hahaha

Y E R N ain said...

suda la miskin, malas lg tu.

khaLifah feDi said...

chumil ker ko ?

mr. hafis said...

dah tau tinggal syiling lagi mau perasan mimpi indah.

qishie said...

bos tengah fikir port paling sesuai utk tempat kan ko next time..

selamat meripit prektikal!
haahaha

F A R Y N said...

aku akan print entry ini..
kasi sama incik bos...ahhaha

ryehanah said...

knp bos x marah?
sudah mau hbs praktikal ka?

akizaki said...

kompem extend lagi 1 sem...

LifeSaver said...

bos ko mau kena byk sabar dpt pekerja mcm ko!

eazy said...

bos kamu sedang cuba amek alih tugas jadi budak praktikal pulak kowt.


ini series!wandapet wandapet!

helena's said...

hahaha..gile la ko ne..haih rase mau panggil ko si poyo jak,,bukan si comel..bole bah?