dupdupmyheart

Wednesday, March 11, 2009

MISI GAGAL..TAPI KATA ORANG2 TUA..BUDAK BAIK SERTA COMEL MESTI SELAMAT PUNYA!YEAH. DIAKUI DAN DICOP SIRIM!

misi datang awal sesungguhnya gagal kerna aku bangun lambat pada pukul 10 lebih2 pagi.

*tu pasal la kak gigel nampak aku masih hidup di ym tadi pagi*

sumpah aku neves!
aku kehabisan stok idea ALASAN utk tidak datang pergi kerja lagi.
neves!
dupdup my heart!
argh!
number ofis miskol seawal pukul 8.30 pagi.
argh!
gampang siak ada miskol!

ok!
SIGN MATI!
aku serah diri.
aku gagahkan diri pergi ofis sebagai budak praktikal yang malang dan muka bersalah!

aku jalan belakang.
ah sudah!
lif tidak boleh diguna pakai.
aku nekad naik tangga!
7 tingkat bai!
7 tingkat itu tidak sama dengan tangga rumah flat!
ini bangunan ofis.
kamu boleh bayangkan betapa penat gilababi muka aku sampai ofis.
ah dem!


sampai ofis.bos teda!
selamat?
sepa bilang?!!


aku tanya cik nurghul.

bos cari tadi pagi.
bos yang suruh col!
ah sudah!
ini festaim aku betul2 rasa takut..
sebab baru minggu lalu aku bagi alasan mabuk kapal 2 hari nda datang ofis.
jadi aku betul2 nda boleh bagi alasan sakit menyakit lagi.
dasar betul!


sepanjang 2-3jam tunggu bos masuk ofis memang aku neves gilak.
dupdup myheart!

perlu aku buat apa utk beliau tidak marah.
ah suda!
menggoda kata c babi dari hutan.
menggoda dengan apa siak?
dengan lemak?


bos datang!


ah!badan suda panas!
aku masuk bilik bos dengan membawa sebungkus kuih cincin dan sebungkus kuih lidah sebagai ole2 dari sabah.
memang aku nekad serah diri DAN TERUSTERANG yang aku memang datang lambat.
tiada kaver2
tiada kelentong2
tiada kesian2.
kan aku suda nekad berkelakuan baik!


aku senyum2 kucing!

"heeeeeee..salam mrbos..ni kuih dari sabah.."

"hai!long time no see u..tadi pagi pun x nampak"

"ok bos!saya mengaku saya buat salah tadi pagi.."

"salah?what?"

"saya bangun lambat dan datang lambat..sumpah bos sori!!"

"laaaaa....why u din tell me..just sms me if u datang lambat.."

"saya malu bah bos..segan..."

"blablablablaholiday?hepi?sihat?blablablaenjoy?

"blablablabablaiyasayacomelblablbalabla"

"ok!nextyme if ada apa2 just msg me..n let me noe"

"heee..iya!ok!tadi pagi teda kredit bah."

"but i still have to noe rite?"

"heee..iya2..ok tanxx bos..."



keluar dari bilik.
aku sorok bawah meja izrinnn
dan aku berabis ketawa.
QADA KETAWA AKU SEPANJANG 3 JAM TADI.
HAHAHAHA!!


dan badan aku terus rasa demam!
sumpah penat aku neves tadi!


haha!



BAIK KAN BOS AKU???
MEMANG DASAR MRBOSENSEM!
YEAH!!



Pra/Sangka:
buat baik dibalas baik.

tapi aku..

NIAT BAIK MESTI BAIK!
haha!

20 comments:

DIK AN said...

Hek eleh...macam tu pun nak puji bos tu ensem ke? Dik An yang memang sedia kacak ni taknak pulak dipujinya.

helena's said...

aku nak kueh cincin vi kalo tak aku report kat bos ko ,,haha

pink_butterfly said...

beshnya bos kau V...

btul ka dia ensem?


aku rasa spt penyakit mata keranjangku kmbali mnyerang!


argghh, tidakkK!!!

GiGGLinG GaL said...

iya..itu pasal akak gigel nampak kamu online.. patut ler... adikku ini... tidur mati!

erm.. apa buah tangan buat kakak kamu ini? sila la courier!

la la la la la..

kalu ai jadik bos kamu..suda pasti maw kena masuk sesi kaunseling! wakakakakakaka.....

kEy said...

haish~ ahhaha, nsEb baik xknE mara....semp0i2~!

apisz said...

naseb ko baik vida....kalau aku, tak mkn rasuah makanan tu...wakakkakkaka..

Ola said...

len kali ko bg la alasan tlinga ko bdarah bah..hahaha

qishie said...

kueh lidah?
lidah sapa ko pancung?

gila kanibal la boss ko..huhu

Budak Panjang said...

taik kau!

sol said...

woi! bg bos ko kat aku wahahahahahaha

mahuuuuuuuuuu!~

♥ cik intanurulfateha ♥ said...

.uiks sis

.bos tu Nsem ke?
.mude ke?
.bini die ade brp dah?
.huhuhu
.nakkkkkkkkkkk :P

tqa said...

hahaha..
selamat ko v..
aku pun neves gak bc td..
menanti ko kena maki hamun..
ces ces..
rupanya bos ko ni..
BAEKK PUNYAA~

ryehanah said...

hahah.
bos kacak ++ baek ;)

♥ Cik AyieHeL ♥ said...

kemsalam sama bos ensem!hee~~

Shahrul Azry said...

couple ngan bos suda!
ha3 hari2 boleh dtg lmbat

alasan: pagi bos sudh buang 'air' 2 yg lambat..mau mandi wajib lg..blablablalbla..oke lepas! :P

~d!b@~ said...

huarghhh

ngantuk laa

haha! teda kaitan :P

kN said...

Cis!bos nak potong line ni!ikut turn la bos..mentang2 bos..

jajazuzu said...

vi, nak kuih cincinnn....feberet tuuu..~

vidadarisakura said...

dik an:
sumpah kakak nda di ajar menipu dik an.


helena:
abis suda...huhu
sori.



pink:
sumpah!
ko baca entry lama betapa dia hensem!
haha



gigel:
haha!
kantoi lagi tu..
hee




key:
nasib ai comel
haha!





apis:
haha!
ko makan apa?
batu?
haha




ola:
nda buli suda alasan sakit ni..
heee



qish:
lidah ko!
haha




budak:
ko makan taik aku!
haha!





sol:
mana boleh!
haha




intan:
haha!
rahsia!




tqa:
haha!
sila neves!
hee




rye:
hee!
opkos!



cik ayihel:
okeh!
hee




saruk:
ko memang dasar babi doh!
haha




diba:
haha!
jeles la tu!
hehe





KN:
haha!
sila potong line!
hee




jaja:
alaaaa..abis suda..heee

LifeSaver said...

bos makan rasuah erk?