dupdupmyheart

Tuesday, February 24, 2009

TEDA PAKSAAN DALAM ISLAM..BETUL..TAPI KALAU GOLONGAN ATASAN MEMAKSA SILA PATUHI..SEKIAN.

"dik...p salam auntie tu...kawan mama tu..."

"assalamualaikum~"

"salam tangan..bukan bagi salam!"


............................................................................


"assalamulaikum cikgu.."

cikgu angguk n reply..
"assalamualaikum.."


dan aku terbangang~..


............................................................................


sebelum:

"Kak...bila ko mahu balik rumah ni???"

"sabar la bah...nda lama lagi"


2 ari selepas ketibaan:

"kak!balik la ko KL!"

"ko maw rasa makan taik kakak??"


....................................................................................



golongan bawahan berebut main game.

1: "aku lepas ni ar"

2: "teda!aku!"

3: "ah...aku tadi suda cakap"


"sepa maw main sampai muntah nda berhenti..angkat tangan!"

tiga-tiga: "aku!!!aku!!aku!!"


"cabut bulu ketiak kakak dulu"

lalalallalala


...............................................................................................


golongan bawahan versi kazen

"rafi!!hanif!!kokong!!sini!!"

"apa??"

"hafal lagu ni!jap lagi kakak maw rekod..sepa nda hafal jangan lalu ruma kakak ar!!"

pergi dengan muka terpaksa..hafal lagu serangga pilihan.



.....................................................................................


1stday
aku tidur.
golongan atasan versi kazen datang awal2 petang.
kumpul
aku tidur


"ui bangunlah........"

"awal juga kamu buat lawatan...kamu tahukah erti penat???"

"bah balik kami.."

"jangan balik!tunggu aku bangun!"


n macam biasa..aku bangun malam diorang suda balik!
cis!
mengingkar arahan betul!


.......................................................................................................



golongan atasan versi kazen
*mereka tenga kerja*


"hello!mana ko??"

"kerja bah.."

"bunguk!!apala guna aku balik rumah kamu kerja!!suruh2 aku balik rumah!!tapi kamu teda juga!!baik aku nda payah balik!!"

"ui...ya bah...aku balik awal..nanti aku minta cuti"

"bagus!cepat!jangan lambat!"

.......................................................................................................

golongan atasan versi kazen


"oi apa mainan malam ni???"

"teda...mari lepak ruma jak"

"bah!sudikah dikaw mengambil saudara mu ini dirumah sekarang?atau kau mahu kita putus saudara?"

"sudi bah kalau kau"


"gud!"

.....................................................................................

golongan atasan versi kazen

"datang rumah aku sekarang!"

"penat..."

"bagus..aku beli tiket balik kl sekarang.."

"ya bah..kejap2.."


.....................................................................................


"mak!!aku mahu mandi sungai!"

"janganlah..."

"mak d KL teda sungai..Sudahla aku ni jarang balik.."

"bah yala.."

yeah!politik berjaya!!

"nah tu...nanti adik2 semua mengikut"


sekor2!
golongan bawahan versi kandung sama kazen:
ikut!ikut!!ikut!!


"sepa suda datang haid sama pakai modes jak bole ikut!"
"sepa mahu kena sunat mari ikut!"

diam.
n mereka geli dn takut.
terus lari!


gud job vivi!

............................................................................

"dik..kasi ambik kakak air.."

"kak..dekat jak bah tu air sama kakak"

"dik..ko pernah dengar budak gagal pmr sebab lawan cakap org tua???"

"hish...yala bah!"

lalalallaaa

.............................................................................


"dik..cuci baju kakak tu ar.."

"hish!!!banyak betul........"

"ko nda ingat kakak cuci taik ko masa kecik dulu???sudahla banyak bebau lagi tu!"

"bah!!!!"

...................................................................................


dan banyak lagi paksaan.
lalalala


*namun begitu...aku hairan mengapa mereka2 itu masi sayang c comel ini..
ah dasar kakak mereka yg comel!*



semua kelakuan senonoh diatas hanya kepada darah daging dan saudara mara..
bersyukur la sebab kamu bukan darah daging aku..
haha!

22 comments:

KhaLifah feDi said...

emm ea btol..
tapi ko teman aq kan....

lalalal....* aku tak pakse*

DIK AN said...

Jadi darah daging kau? Tak hingin! Baik aku bersaudara dengan Zul Yahya. Boleh jugak makan free.

Budak Panjang said...

kau ni memang sama macam piah zadora! dasar kuku besi dan kuku babi!

GiGGLinG GaL said...

kamu cukup kijam!!!

fafarafa said...

ya rabbi...kejam ya amat budak vivi nih. seb baik aku kakak. jd tak bole dibuli. wahahhahahaha

wiseman1stopcentre said...

mmg kejam di budak kampret ni..!...aper nak jadi..!saper nak pd kamu..?sampai ke lubang kubur la kamu..heheheheh

Tora Aman said...

kuat mengugut..haha kalau aku adik ko..aku wax ja bulu ketiak ko tu pastu aku tarik yang pelan teramat kelajuan dia..wakaka

butterflytwinlove said...

bole dipraktikkan kat adik2 aku ni..=)

nURuL izZA said...

haha..buli sehh..

LifeSaver said...

kejam gilos!

Qaseh.Darwisy said...

Yeahh!caya la Vi..baru nampak macam toyol yang comel!

eliza said...

nasib baik kakak aku nda mcm ko vi..

BudAk hijAu said...

hahahahahhaha...gila kuasa...

very the....

Y E R N ain said...

nsb baik kakak sy yg bt kerja.

gagal PMR lg tu..hahaha~

Shahrul Azry said...

dasar azwan ali!
kuku bakas=ogok=babi=vi!

qishie said...

memang nasib ko la x jadi saudara aku..kalau x memang ko akan mendapat ketulahan dari aku
iaitu berkahwin ngan mamat bangla~~

:p

pink_butterfly said...

ya Allah V!


sngsaranya klu ada ptalian darah ngn kau niii~

kEy said...

hahahahahaha!~~~~
adakah anda ade idea untuk membalsa dendam pada kawan2 ku yg durjana tuh!!?

helena's said...

kejam!haha

F A R Y N said...

ko jahat sejak2 dah kawen ni kan..

marilyndeasy said...

Tora Aman...

comment anda sangat mencuit hati saya...

lol

p/s: mmg kejam sungguh!

vidadarisakura said...

KALAU TIDAK KEJAM MANA COMEL!
HAHA