dupdupmyheart

Sunday, February 1, 2009

NASIB BAIK MEREKA BERLANDASKAN ONG!

aku terbangun awal kan pagi tadi.
jadi aku buat perhitungan sama diri aku sendiri.
sengit.

amat.

sumpah!

kerja?
tidak?
kerja?
tidak?
kerja?
tidak?
kerja?


ok!

jawapan ditemui.

TIDAK!! AKU KAN BERPENYAKIT INSOMNIA..
alasan diterima oleh aku sendiri.

aku sambung tidur.
sumpah ngantuk tahap gaban.

best gilak mimpi!
aku kena ngorat oleh lelaki.
abis tu takan perempuan kan.
gila!
kiut lagi tu.kimbet tul!

tapi.

baru jak c kiut itu maw cakap.
aku agak2 "sudi ka dikaw menjadi gepren aku?"

"twinkel2 litel star sambil vibret2"

dem!
ada kol!
unknown number..
sambut..

"hello?"

sumpah kalu kamu mahu dengar suara seksi macam ella sila bangunkan aku pagi2.
sumpah ko tegodaa lepas tu muntah!

"hello ar?" suara lelaki cina.

"sepa ni?"

"vv ar?lu mana?"

"rumah lo?koing ka ni?" aku sudah menghantam nama.sumpah aku ndataw nama bossepet aku.

"kiong laa..u x masuk keja meh?suda 1 hb maaa.."

"hah?keja?1hb?iya meh?i tot sunday not 1 hb lei..sori2..so u want me work meh today?"
sumpah skrip lakonan aku gagal...aku terlupa aku berpenyakit insomnia.
alamak~
nampaknya aku juga bakal pesakit amnesia~
cish~

"ya loh~"sambil sora bossepet macam sakit tekak.

"hmm..ok2..setengah jam me sampai"
kesian aku sama sora sakit tekak c bos.
jadi aku datang la kunu.
tengok!!nah!
jantan2 aku berperikemanusiaan bah juga!
hahaha


sampai kedai.
buat muka comel!
hee..

"sori2..ai pogot today 1hb pula"
lalala.belakon campur politik.
hee

"so?apa maw kena buat?"

"oo..u buat ini blablablablabla"

cerita2 sama bossepet.

"sale selalu macamana?ok jugak"
"biasa2 aja maa.."
oo

tengah buat keja customer masuk.

tolong bos.

customer masuk lagi bawa geng anak beranak.
semua sale jadi.
bos yg buat.aku bediri tengok n tolong sikit2.
hee

sampai customer tu kata..

"wah..u bawa ong ar..baru fesday keja suda macamni"

"hah?teda la..teda buat apa-pun.hee"

masuk lagi customer.

aku cuma buat simpel2 tink jak.
sebab bos belum sempat brifing apa2.
padahal aku tahu benda tu.
cuma tempat baru n mesin2 pun baru.
so aku just tengok2 macam bongok.
hee

pas setel suma~

"wah~nasib baik u ada..saya sakit2 kompom tambah sakit.."
"alaa..sori bos..nda dapat tolong apa2.."
"no2..its ok..u dun hv to wori lei...ini suma i bagi masuk komisen u."
"hoh?eh..no need la bos..malu..hee..tengok2 jak pun"..trip2 malu macam sial jak aku!hehe


pastu..

TAHUKAH KAMU BAHAWA..BIARPUN PUN AKU NI PEMALAS..TAPI ONCE AKU BEKERJA AKU KERJA SAMPAI MATI..
agak2 adakah itu workholic?haha

yang aku boring..
suma bos aku yg buat keja.
aku try tolong
its ok2
no need
aku buat jugak
tenkiu2
semua dia la yg buat.
macam aku bos tengah rehat2 dengar mp3 sambil main sudoku.
bossepet tengah buat kerja
hish

nda sampai ati aku.
aku pun pura2 bekerja
tapi masalahnya semua keja aku suda setel


pastu..

dia suh aku berenti pegi rehat.

aku malas.

tidur

sudoku

nyanyi2.

pastu aku keluar atas permintaan bos..
hee

tapi jalan kejap jak
teda geng kan
balik kedai punya ramai customer.

tolong layan2 kejap.

pastu..

taim balik.
bos suh balik dulu
aik?
jadi suma ni sepa maw buat?

"xpe2..biar i buat semua..u dun hv to wori"
sambil sinyum2..


haha..
bbangang jak aku rasa!
punya best dapat bos macam ni!

neway bos..
tenkiu kerana merevealkan status peribadi wa kepada kedai sebelah yg ai ni single.
ai sungguh terharu.
dem u bos!
kantoi wa..


KESIMPULAN:
AGAK2 AKU PEMBAWA ONG KA SAMA BOSSEPET AKU?!
NASIB BAIK AKU TIDAK MENJADI OINK2!~
HAHA

OH YA!
JANGAN INGAT AKU MEMBULI BOS?
LANGSUNG TIDAK.
hee

14 comments:

KhaLifah feDi said...

bhahahahha

abislah esok bossepet tue mesti pki bdk2 manyak2 nk ushar2 ko vida..ahha..psl dye ckp ko single kan..ehhe..

lalalala....(aku agak aje)

Tora Aman said...

Aku pun mau ong..haha eh hensem ka bossepet ko?lalala

nurainmunderfahn. said...

bossepet ko x sunat. miahaha!

KOING tu ba x tahan.
kakakakaaka!!!

~d!b@~ said...

perghhhh

tu rase comel la tu? elelelele
hehe good start la sis ;)

lepas ni xleh ponteng dah..
azam keje baru vv :P
bossepet need u haha!

.:: Lucky Fingers ::. said...

muahahahaa...
adakah bossepet sama rupa dengan mrbosensem?

wah..v..mari kemari kamu.. kalu suda kamu bawa ong, mari kasi ong depan pintu ruma..maw masyuk rezeki..

hahaha.. sesungguhnya kamu telah diketahui single hari ni, maka esok berduyun2 jejaka ensem dan tak ensem datang kedai kamu seperti maw beli gitu.. barang gitu.. purak2 tapi sebenarnya maw ngorat kamu. jadi..sila berhati2.. awasss ..


hehehe..klakar kamu ni..

eliza said...

vi...oink2..hahaha

keja jual barang baik apa jg tu?

vidadarisakura said...

kf:
agakan kurang tepat.
lalala


tora:
sumpah nda ensem.
lalala
kalu ensem awal2 suda aku hebahkan kepada orang2 awam
haha


ain:
biarla nda sunat!
bukan aku maw main burung dia

hahhaa


diba:
tengok keadaan
haha



lucky:
haha..
manada beduyun2
tambah lagi org nda lalu kak.
hahhaa


eliza:
terbaik dari ladang!

haha

Raihanna said...

Vi..aq suspect ngan ko...

eh silap lak..RESPECT sama lu...

ko kalau keje mmg jenis yang sungguh2...

cayalah...

LifeSaver said...

lebih baik bos sepet ko x yah hired ko vi~ x wat ape2 pon..main soduku & nyanyi..habiskan beras je ko..hahaha

nurainmunderfahn. said...

gilaaak!
kahkahkah!
ala, diam2 ko usha2 jg tu.
teda bnda mo bt suda kn. lalala~

KhaLifah feDi said...

aku mmg s'lalu slh agak vida..

emm lalala..*senyum*

ab geldofg said...

bayangkan......ko hidup smpai umur 70thn....dan apakah stiap hari...bngun utk prgi kerja....ko akan btnya........pergi tk...pergi tk......smpai lah ko pencen....hahahaha

Monkey D Luffy said...

ko memang pembawa ong... ONG BAK!

vidadarisakura said...

rai:
sungguh ni ko respek aku?
saspek aku ni.
haha


life:
bossepet perlukan pekerja kiut..
oh!!aku tidak boleh menolak!
dem!



ain:
see my leg bekudis la..
haha



kf:
ko memang bersalah~


paci:
tolong bayang kan utk aku..
aku teda masa la..
aku bz ni kerja..
lalalala



ambuk:
ong bak campur TOM TOM BAK!!