dupdupmyheart

Saturday, February 28, 2009

BILA AKU INSOMNIA MEMANG NDA BOLEH TIDUR...TAPI BILA AKU SEDAP TIDUR JANGAN HARAP SURUH AKU BANGUN SECARA IKHLAS!!!

semalam sangat penat dan best!
menari macam gampang!
padahal lagu2 gambus jak
nda pasal2 aku kena cop kaki klabing
padahal aku p aloha beli jagung jak!
cis!


SETAN2 SEMUA MACAM GAMPANG!!
BETUKAR MENJADI ALIM
lalu aku tertidur~

pagi2 lagi aku sudah kena kasi bangun.
argh!dem!
hari ni manada apa2 siak.
napa maw kasi bangun awal?
arini function rumah pengantin lelaki sahaja.
pengantin perempuan semalam sama esok.
suda rumah pengantin lelaki ni depan rumah nenek aku ni jak.

aku buat bodo.
tidur sambil beraksi kucing kegatalan
setiap 5 minit tidur aku dikacaw.
aku peduli apa.

auntie2 sama paci2 aku memang nda puas ati kalu aku hidup senang!

" c bb ani tah!!dari damit sampai basar paling tah susa di suruh bangun!!!"
-c vv ni la..dari kecik sampai besar paling susa dsuruh bangun-

memang putus arapan la mereka
diorang juga paksa nda suruh aku balik.suruh tidur sini.
cis!aku buat bodo jak.
lalala

auntie2 aku suruh mama aku kasi bangun aku.
puan mulia pun naik atas kasi bangun aku.
aku cakap penat buat kerja sampai pagi.
*ingat mama aku pecaya kata2 dusta aku?*
bising2 puan mulia bikin aku bertambah lena tidur.
beliau hampa dan gagal.

giliran auntie jane.
gagal


giliran encikyacob merangkap bapa aku.
ini aku dengar suara c bapa mencari aku.
sedikit goyah.
c bapa tuh sangat ganas kalu mengkasi bangun anak.
aku cakap jap lagi aku turun
jadi usaha beliau juga gagal
bila aku terus tidur.


giliran auntie feyda.
gagal


giliran jura
gagal


giliran nenek.
gagal


semua gagal!
tiba2!!!


aku terdengar suara wanita yang amat garang!
oh no..
memang org tua ni nda boleh di lawan!
suara beliau sangat tajam
macam pemotong daging mentah yg liat.
oo..itu adik nenek aku..dia sangat garang-havoc!
tapi aku suuuka dia~



secara otometik aku berada di tempat mencuci pinggan.
duduk buat kerja.


cis!!

ketika itu jam menunjukkan tepat pukul 2.16petang.
sekian.


tempat tidur aku.
aku boleh tidur mana2 jak bah!
hee

12 comments:

DIK AN said...

Vi pemalas = macam babi.

KhaLifah feDi said...

emm klu aq yg kasi bgn bgimane deh..mesti c chomel ini terus teda bgn langsung kn..hehehe.....

psst:-vida2..dicana ade nasi minyak ker?

kEy said...

h0h0h0~!
aku aku lagi xbgn2!
xde spe yg leh kejut!
hehe~

cj7 said...

vv..
sila ready untuk kenduri kawen aku sma si toyol..10 tahun dari sekarang.
sekian

tqa said...

wakakaka! lawak siot..
ni kes 'save the best for last'
hahaha.. hamek ngko yg last2 tu yg power!

trus teduduk ba cuci piring
hahahaha

qishie said...

kalau aku jadi mak ko


aku siram dengan kapur barus..

pastu kasi balut dengan kain kapan..


pastu kasi bakar!

muahahaha

fafaz said...

gle ssh nk bangunkan kamoo..
cmner kalu dah kawen krunk?
hahaha..

~miszirdawaty~ said...

aku plng benci kena kes bgn...
pas2 kena wat keja...
suda jd pmpuan, kena plak cuci piring...
sOwt~

GiGGLinG GaL said...

tgh tunggu kenduri kawen si vv..maw tengok dia malas lg atau tak!

Budak Panjang said...

tidur umpama ogok ini anak!

jajazuzu said...

tahan kamu vi. kalo aku mak bising sruh bgun, lngsung kau bgn. aku baikk..~~lalalla

jajazuzu said...

aiiyooo..typo!

tahan kamu vi. kalo aku mak bising sruh bgun, lngsung AKU bgn. aku baikk..~~lalalla