dupdupmyheart

Friday, January 9, 2009

YOL!!JANGAN MASUK MIMPI KAKAK BOLEH??

Semalam..

antara masalah yang diperbincangkan
.............................

aku : mak..buat apa?mana c toyol tu?

mami: teda buat apa2...tidur suda dia..

aku: aih awal juga dia tidur?awaal baa ni masi...

mami: hmm..jangan la ko..penat dia tu..main2 1 ari siang.. ko nda tahu lagi sekarang ni dia jadi bos.. semua org penat oleh dia...

aku: champin suda dia lari2? jadi dia main dluar suda?ooo...geram aku mak..hari2 adik tu masuk mimpi aku..patut pun dalam mimpi tu penat jak aku kejar2 dia..pandai suda pulak lari2..pengacau betul..

...................


oo...toyol..ko rampas title aku druma...

sabar...
tidak lama lagi kakak balik
abis la ko.




info:
d sabah.. kata ganti diri "aku" kepada mami2 bukanlah kategori kasar dan kurang ajar....
dan jangan hairan if ada yg memanggil "ko" kepada mami2 mereka..

contoh:

mak..apa ko buat?
mak..aku buat ini..ko buat apa?


sekian.


kesimpulan:
aku rindu family aku..
aku maw balik!!!

16 comments:

jiwa kaco said...

pulang lah wahai perantau bersama ab
he he

eliza said...

vi aku tgk gmbar tu kan kadang2 aku konpius la...errr yg mna 1 c toyol arrr....mcm sama dua2 jak...hiiii

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

aku cam setuju ngan ko je kiza...hehehhehe..syhhh..kang v angin ngan aku...apa2 pun v tetap cute..hehehee(beli jiwa)..

fafarafa said...

confirm adik ko lg comel dr ko laa vi. hahahhahahahahah

ab geldofg said...

bila baca entry ko ni....aku rasa...ko dah boleh cakap smnajug ye....dah kurang slang kota belut ko tu....aku nmpak

nurfairuz said...

hai nice to meet you:-)

i.am.belle said...

he is so super duperly cute la weii. cubit pipi dia utk aku tau nanti. ngeeeeeeeeee...

JohnJenin said...

comei adik kau...

di sarawak jugak sama.. kata ganti aku ko adalah skrip biasa antara mak dgn anaknya...

bvlgarigirl @ Arianna said...

saya pun tahu perkataan aku sama macam 'saya' kt semenanjung kan

cj7 said...

gile comel adik ko.bibir merah bak delima.bela elok2.dah besar kawinkn dgn aku

cekodok gedik said...

biase rr tu.
hdup d perantauan la ktkn.
toyol i2 chummeyl!

vidadarisakura said...

pesakit jiwa:
pulang...marila pulang...marila pulang...bersama2...


eliza:
hoho...
langsung tidak..
bukan aku ar kak..
toyol tetap toyol..
hehe


kopentoi:
aku setuju yg bagian kiut..
kakkakaka


farafafa:
haish..
simpang malaikat 44..
hahaha


paci ab:
aik?
astaga...
cuba ko cari pekataan kesemenanjungan aku tuh paci...kompiush ai...hee


nurfairuz:
nice...nice...
hee


u.am.belle:
sepa belle?
aku?
tenkiu2...
haha


john:
dia tejangkit virus comel dari aku ar...hee


bvlgarigal:
alangkah susa mengeja nama ko ni...
hee
100% betul...hee


cj7:
sepa?
bibir aku cj?
kakakaka


chomel:
fakta bekenaan toyol itu salah...haha

ryehanah said...

rse cam teringin lak nk ade seekor toyol.
hehehe.

vidadarisakura said...

rye:
sila niat...
sahaja aku ingin seekor toyl...blablablabla...

Dora Tora said...

bulan 2 ko balik kan..agaga kirim makanan bes2..huhu

F A R Y N said...

toyol soh ko bawak Ab blk.dia rendu sama abg ipar.hahahah