dupdupmyheart

Friday, January 16, 2009

VIDA VS HOSPITAL

masa hujung tahun tyme umur aku 12 tahun..

aku kena tahan d hospital.1 minggu.
dsaspek berpenyakit sumtink
saspek sahaja.

gila!punya hepi aku masa tu..
merasa jugak aku tinggal wad kanak2..
aku maw juga rasa kena lawat2..
kena bawa hadiah...
yeye

sekali..aku hairan nurse bawa aku masuk wad perempuan..
aku bingung..
"kak..napa aku masuk wad perempuan?aku maw masuk wad kanak2"
dgn muka kesian..
"hish mana boleh..ko 12 tahun suda"
"siapa bilang?aku ndamaw masuk wad perempuan .aku masih bawah 12 tahun bah kak belum lagi befday aku ni.."
nda kena layan..

sumpah frust gilak aku masa tu!..

dan baru aku tahu..

betapa gila idup d ospital!borink!!

sudah tu..
makanan aku diasingkan dari yg lain..
sebab makanan aku tiada rasa
no masin no manis
masa tu makanan aku dkawal ketat
aku terima jak

anti2 sama paci2 aku datang bawa makanan semua kena rijek..

n tyme nenek aku datang..aku mengadu la makanan nda sedap
nenek aku bawa makan d kafe
yes!!hepi gilak aku

nenek aku oder
sup ayam
yes2!best2!
aku duduk..makanan sampai!
ittarakimas!~
guez wut?!!!
memang betul mihun sup ayam..
tapi nenek aku suruh tukar kuah sup tu dengan air panas sahaja!~
ken u imejin???
umpama macam mihun air panas ayam..
gilak aku merajuk.
ak nda jadi makan..aku cakap sakit perut..

balik wad bersama nenek..

tapi..
aku belum cukup bongok masa tu
apa guna garam kena jual d kantin hospital kan?

kisah makanan setel!~

.....

apa ko rasa semalam ko betegur dengan org sebelah katil ko..
tapi bila ko bangun pagi besok dia suda teda..

ko rasa2 apa?
oren?
aku rilek jak..

sebab..

aku pura2 nda takut...
tipu.

......................................................

adakah nurse dan doktor mempunyai kuasa mejik?
macamana diorang tahu aku makan begaram??
bongok!
sia2 aku kena marah mama aku.

tapi aku ada teman sekutu

garam aku dbawah jagaan dia baik...

...............................................

sedang ko besiar2 dikawasan hospital
sorang diri
ditambah kegatalan bersifat ingin tahu
mahu tahu wad apa yang paaling hujung
tiba2
ko nampak lelaki hensem
ko tengok dia
dia tengok ko
ko kontrol2 malu
tapi ko hairan bila lelaki tu senyum2 angkat tangan
ko tengok belakang ko teda org
ko sorang
c ensem memakai baju puti
baju pesakit
ok!FAHAM! orang gilak!!
lari!!

adegan kejar mengejar berlaku

ok
aku ndataw masuk wad mana suda
nasib masa tu aku kurus
aku betapuk belakang pintu

org gilak kehilangan dan pergi begitu sahaja
dia nda tahu aku ni separuh gilak maw mati ketakutan

besoknya..
aku rela tidur sepanjang masa
n lepak dlm wad sambil baca dewata raya sama pendekar laut.

.......................................................

sampai la..cukup 1 mggu..
aku boleh keluar suda
punya best!!


lepas tu.....

sumpah aku maw sambung
tapi sakit gilak kepala aku..
sekarang tengah hujan
best ni tidur..
nanti la ak sambung...
daa..

21 comments:

nurainmunderfahn. said...

sakit apa jg ko smpai seminggu admitted?

bangga org gila jmpa prmpn cantik.

haha =)

KhaLifah feDi said...

emmm awesome eh viaa kf pun ade baca komik dewata raye lah..
emm aku suke watak harimau hitam,naga merah dgn phoenix haha..ko ingat kah tue semua hahah x sangke ko pun bace yer..?
ko ade simpan lagi komik tue..?aku ade tapi yg epsiod 90-100 aje..hehe

eliza said...

spatutnya ko bngga dan rasa betuah tau kna kejar lelaki hensem..hehe

apapun sedap lagi melantak megi dr mkn mihun air panas

JohnJenin said...

get well soon vi

ab geldofg said...

sb ...bulan ko dtg awal...tu yg dia tk masukkan dlm wad kanak2

cj7 said...

atan domam..
vida domam..
apolak samo yo??
hahah

BeaN MorENo said...

knapa bah...dengar2 kamu demam ya...ITU KAMU!!!

nurainmunderfahn. said...

bhs apa org atas ni?

i.am.belle said...

aku phobia hospital.. takutttt *O*

besi said...

pengalaman tue...
kan senang nak dpt..
kalau tak lalui sendiri

Monkey D Luffy said...

orang gilak tu ko kenal mukanya ker? bukan org JIWA KACAU ker? hahaha

Pengejar Masa said...

huhu, aku faham perasaanmu...

~d!b@~ said...

iskkk ni ok x nih..?

vidadarisakura said...

nurain:
sakit sumtink!~hee

taik bangga..kesan dia trus aku jadi gila2 smpai sekarang..hee


kalipah:
hoh!!!
masa tu ak mana mampu beli..
budak2 baa masi..
paci aku supplier..hee
semua baa aku baca..
anak2 wira..juara wira.. pedang setiawan..
byk lagila..tapi lupa2 suda aku..hee


eliza:
gila kak!~
mihun air panas..
tiada rasa apa2..
baik aku minum air panas jak..
hee


pacik jon:
tanx uncle!~

vidadarisakura said...

paci ab:
salah!~
sebab aku comel..


cj:
SUMPAH TEDA KAITAN!~


mrbean:
macam ko dengar?
aku tulis jak..bukan cakap..


nurain:
macam indon kan?
ndapun pilak!
kakaakaaka


belle:
tu la aku malas maw p ospital..hee


besi:
hee..betul3..


ambuk:
macam ko!!!shial!!ko la org gilak tu!!
sumpah!!!


pengejar:
pahaman diterima...


diba:
ok baa kalau kau..
hee

Kucaie said...

hospital itu suatu ketakutan!
huaaaa

vidadarisakura said...

kucai:
hospital pun takut sama aku...hee

nurainmunderfahn. said...

ya. sy rasa pilak! ngam! bida ni bhs.

vidadarisakura said...

haha
pilak mari
kakaka

Dora Tora said...

Sayangnya ensem2 tapi gila...agagaga apa maksud ko yang ko bangun pagi2 orang sebelah katil teda suda??

vidadarisakura said...

dora:
ertinya...dia mati suda..
hee

berapa kali suda kena camtu..

tyme aku jaga adik aku dhospital..
aku bangun bisuk pagi..kemas suda katil dia..kosong..
haish...
saiko..hee