dupdupmyheart

Tuesday, January 27, 2009

DIA MENGAKU MENJADI KURUS HANYA KETIKA MEMBUAT PERMOHONAN.

4 hari aku lepak rumah kazen bersamaan dengan 4x2=8 kilo berat aku naik
hoh!~


jadi kalau aku balik sabah nanti selama 15 hari bersamaan dengan 15x2=hoh???takan 30 kilo??
matila aku??
owh tidak!!


ok2..anggap aku gagal matematik
jadi kita lupakan pengiraan tersebut untuk menjaga ati aku.
lalalalala

tinggal 2minggu lebih jak usaha aku untuk kurus sebelum balik sabah.
kenapa saya perlu berbuat sedemikian?
kenapa?
sebab..
setiap kali aku kol mama aku untuk membuat rayuan pinjaman peribadi berunsur duit,
aku selalu cakap:
"mak..ndaka mama kesian sama aku..kurus suda ni..teda makan..
kais pagi makan pagi kais petang nda makan2"
dengan harapan mama aku bagi duit lebih untuk aku berpoya2
owh!!aku memang hebat dalam menyusahkan org tua dan meminta kasihan dengan ironik sekali..
dan pengakuan berani mati aku yang aku suda kurus hanya digunakan ketika meminta duit sahaja..
dan tektik berkesan sebelum dikesan.


tapi sekarang ini aku semakin kekurangan menteri kewangan selepas mereka2 itu berkahwin..
jangan lupa aku sangat disayangi dikalangan anti2 sama paci2 aku..
mungkin sebab aku comel?
barangkali la kan..


hoh..biarpun aku kena bagi duit tanpa meminta secara terang-terangan kerana membaca msg unsur2 sedih aku..
aku menolak sambil malu2..sebab mereka mesti la kan banyak belanja..
jadi nampak disana konon unsur kematangan dan kefahaman aku terserlah..
tapi diorang tetap bagi dan aku terpaksa menerima...
pandai kan aku berlakon dan berpolitik..


lepas tu aku rasa bersalah
nasib baik aku suda dapat keja partime skarang
jadi aku nda perlu membuat drama swasta lagi lepas ni


ok berbalik cerita asal..
kenapa aku perlu kurus sedikit sebelum balik sabah.
kerana setiap kali aku balik sabah
semua family aku nda percaya yang aku nda makan d shah alam ni.


"aik?bilang teda duit..bilang nda makan..bilang kais pagi makan pagi..bilang berbilang2 dan sebagainya"


tapi sumpah!
ini betul!
kejadian ini memang akan berlaku setiap kali aku balik sabah
kekurusan aku sangat terserlah masa d airport ketibaan d sabah
tapi once aku pijak rumah
dan pergi masuk dapur
kedietan aku selama itu akhirnya tercover utk 1 malam itu sahaja
dan secara formula:
aku makan 1 hari d rumah = aku diet beberapa bulan di shah alam

dan esoknya

bila jumpa families suma

"aik kata ari tu kurus suda..."
(er..itu kurus tyme aku minta duit jak bah...hee)


dan aku terpaksa menjadi astro kerana terpaksa mengexplain banyak kali setiap jumpa mereka2 itu.
dengan tajuk
"punca saya gemuk di mata kamu setiap kali balik sabah"
dan sambutan daripada mereka sangat teruk.



kesimpulan:
taktik meminta duit secara halus semakin berkurang.

18 comments:

nurainmunderfahn. said...

kn sy ckp.
rugi ba dpt fmly member cm ko ni.
menyusah je lebih.
menghabiskan beras ja keja ko.

cara utk kurus dlm 2 minggu:
abaikan godaan mkn mlm.
x taw la works on u ka nda. ko kn x tahan nafsu. muahahahahaha~

eliza said...

ko sda try ka petua kurus yg aku turunkan dgn ko ari tu?
mujarab dalam masa 2 minggu konfem slim.

~d!b@~ said...

haaaa
tgk!
tidak syak lagi teori saikologi yang akak blaja..

*kakak comel* kepada budak gundul itu mmg penuh kepura-puraan haha!
(sila refer komen pd post sblm post ini ye!)

hehe yess!

F A R Y N said...

aku nak print entry ni..
pastu pos kat parent ko..hahaa
jahat tak aku?

vidadarisakura said...

ain:
salah!
sila baca betul2..
saya disayangi okeh..
hee
tahan baa kalu ko..
lalalaa


eliza:
suda..tapi gagal..hee



diba:
saya berpura2 dalam iman baa kak diba..hee


faryn:
ko memang sengaja memporak perandakan idup aku kan?
hee

F A R Y N said...

aku nak print skali entry ko malas wat report...ahhaha....

yey yey yey dan yey...hahahaha

tEddY bLuEbeRRy gUrL said...

huahuahua,
vida,
aku balik umah pun tambah gmok dari dudok kat maktab..
bahagia tu namenya vida..
hehe

LifeSaver said...

vida, ko mmg suka pshyco family ko lebey~ aku dlu xde pon mcm tu..sbb aku pshyco cara lain..hahhaha!

nurainmunderfahn. said...

target hilang 2 kg seminggu.
amacam?
trus ko dpt ang pao x putus2.
bahahahha.

vidadarisakura said...

faryn:
sila3..



teddy:
bagia yg amat...hee



life:
itu adalah kemahiran tersemunyi aku...haha


ain:
ko la dulu terai...baru aku..
macam?
teda bukti cannot cakap2 meh..hee

ab geldofg said...

jgnlah ko kuruskan badan ko...aku suka dgn badan ko skrg ni ;)

vidadarisakura said...

hoh?
cepat2 la aku mengurus!!!!
nda rela aku dsukai ramai..
haha

KhaLifah feDi said...

emm byk dramalah ko ni vida..lps nie ko pg submit keje part time kat restoran ok..buleyh mkn free..=)

ab geldofg said...

aku trima ko seadanya....aku lum lagi blik ke pgkal jln....aku tgh sesak..di lautan api

Dora Tora said...

Sama la mcm aku..aku kalau balik ada ja yg ckp kurus..sekali 2,3 hari gumuk suda balik..agagagaga

vidadarisakura said...

paci:
selamat bersesak.


dora:
ko bagus 2-3 ari..
aku on de spot jg..hee

Raihanna said...

Alamak...sumpah sama ngan pangai aku.. adeyh2... nie skrg masalah juga.. daku nak balik ni kena kuruskan badan! sebab bile tepon mintak duit asyik ckp takde makanan! adeyh... mati.... v,sila bagi petua cmne nak kuruskan badan dlm masa yg singkat... sbb aq tembam la! bulan 6 da nak balik!!!!

nurainmunderfahn. said...

gila ko?
klu sy hilang 2kg seminggu trus s jd tiang bjalan.
nnt x hot lg.