dupdupmyheart

Saturday, December 13, 2008

RUGI KA UNTUNG?

ini berkenaan dengan prektikal aku..
aku ndataw sama ada patut menyesal ka apa...
duh

1. kawan aku A = prektikal dengan company kecik + dapat elaun 300 + banyak kerja + banyak belajar.

2. kawan aku B = prektikal dengan company biasa2 jak + dapat elaun 250 + banyak kerja + banyak belajar

3. aku? = company besar + teda elaun + duduk rilek2 jak + belajar jadi bos + nda banyak belajar...


Argh!!!damn la!!
ntah..
semalam pekerja company tu cakap sama kawan aku..
antara dialog nya:
-bodo la kamu...napa la pilih company ni.. sudala teda bagi elaun.. keja pun x bagi banyak.. korang just tengok diorang jak yg buat keja...kamu maw apply keja sini pn jangan haraplah... diorang takkan ambik budak prektikal punya..

aku?
terus down~
aku tanya kabar kawan2 aku yg prektikal..
semua bz..
semua buat analysis..
buat ratio..
buat financial..


pastu cakap aku untung buleh duduk2 rilek..

duh!!!!


aku setakat ini berjaya mendapat tugasan susun2 fail...
kelip2 kertas...
dan selebihnya lepak2..
duh~
tp menurut pacik sebelah meja aku cakap..
mula2 jak gini dik..
nex month memang banyak keja..
korang tunggu la..

ok..sabar jak la...
aku tunggu..
pasal aku betul2 maw belajar..
aku ndamaw graduate without natink.
kepala kosong..
otak kosong..
semua kosong..
duh~

-end-

tp nanti kan..
aku dapat rasakan.
kalau banyak keja..
mesti aku cakap..
"cesh sudala tidak bayar elaun tapi bagi banyak kerja"

haha
bodo ko vivi..

rilek susa buat kerja pun susah..
biasa la..
manusia mana pena besukur kan..hee

bongok nya ai~

9 comments:

pemikir lapuk said...

hahaha lawak ko ni.....sekali aku fkir kecian..yalah niat nak blajar...sekali aku fkir...untung...yelah duduk je...kt opis.....yg paling aku kecian tk ada elaun...keciannnnnnn......

vidadarisakura said...

paling aku setuju statement ko yg last...hee

pemikir lapuk said...

hehehe bsabar jelah.....itulah indahnya zaman belajar....

vidadarisakura said...

indah la sangat...hee
uih baru aku perasan rupa ko macam dato shake ntah...haha

pemikir lapuk said...

masa aku belajar dulu...aku pernah hidup dgn minum air je...3 hari...pitih tk da...

*dato shake(goncang)yg serupa akulah..bukan aku yg srupa dgn dia...hehehehe...muka ko mcm sepupu dato shake...hehehe

D o R a T o R a said...

Setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya.Mana la tau ko kena serap masuk ka.Harap2 betul2 la.Nanti dapat gaji boleh belanja aku suda.Hahaha all the best.

Go go Vivi!!!

vidadarisakura said...

amin2..
kalu betul durang kasi serap aku.
aku trensfer 5 ringgit secara maybank on9 pegi akaun ko..haha
punya luki aku...hee

D o R a T o R a said...

Ala,aku teda akaun maybank.Wakaka tepa nti aku pi Shalam ko belanja di McD..muahahahaha demand ni..lalala

vidadarisakura said...

baiklah!