dupdupmyheart

Sunday, December 14, 2008

PUISI BUAT RUMAH DEPAN YANG KOSONG


ruma depan yang kosong itu telah menghampakan aku dan teman serumah..


oh rumah depan yang kosong
aku harap ko di sewa oleh lelaki2 ganteng yang single yg tidak sangap

oh ruma depan yang kosong
harapan kami sangat tinggi ko disewa oleh future boyfren kami..

oh rumah depan yang kosong
kami tidak sangap
tapi kami beharap
tapi kami tidak gatal
hanya berharap mereka yang bakal menyewa di tempat kau boleh dijadikan pencuci mata
dan menjadi kan hari2 kami lebih indah


oh rumah depan yang kosong
pengharapan agar kami naik lif bersama2 bakal jiran depan ruma yg hensem secara kebetulan..
ter pergi kerja bersama2 secara kebetulan
motivaasi kepada kami agar rajin menyusun kasut2 serta selipar2 yang selama ini bertaburan depan rumah
dan sebagainya yang bekaitan depan rumah

namun................
oh rumah depan yang kosong
kau telah mengecewakan kami
kami sungguh hampa
sungguh..
harapan tinggal harapan


pengharapan kepada ruma depan yang kosong itu musnah dengan jayanya setelah aku mendapat khabar berita dari housemate aku yang begitu cekap mengintai setiap jiran...

iya...penyewa nya adalah lelaki..
komfom single..


dan mereka adalah..

jiran depan rumah kami adalah:
pekerja kedai mamak seramai 12 orang..


dan..
aku bakal naik lif berhembuskan angin kari setiap ari..
sekian......

*emosi terganggu seketika*

14 comments:

D o R a T o R a said...

Bersabarlah Vivi..huk3

vidadarisakura said...

ah persetankan...
kesabaran ku tercabar...hee

pemikir lapuk said...

hahahahaha.....dah jodoh...jodoh tk ke mana2...kan?...hahahaha

vidadarisakura said...

bongok la jodoh~
aih...sengal gila..
aku ngan hosmet aku histeria maw keluar dari rumah~duh

D o R a T o R a said...

Bah..jaga-jaga kamu..huhuhu

vidadarisakura said...

baik doremon..
eh..baik ko kasi pinjam aku alat2 ajaib...hee

pemikir lapuk said...

klau cmtu...mai duk sebelah umah aku..mai..bilik umah aku pun kosong je...hehehehe

The Spiral Eyes said...

kamu tahu rumah begini mengingatkan aku pada rumah kekasih lama aku

vidadarisakura said...

PL- mak ko bagi ka?haha

TSE- ruma begini akan buat aku ingat sama pekeja mamak 10 taun akan datang...hee

pemikir lapuk said...

mak kau ok je..janji ko bayar hahahaha...
*apa maksud ko aku ada kisah?....

pemikir lapuk said...
This comment has been removed by the author.
vidadarisakura said...

maksud tersebut suda dterangkan..sila cek blog anda..terima kasih..

D o R a T o R a said...

apa ko mau pinjam?hahaha aku x kc pinjam free ni..(evil evil)
agagaga untung2 tiap2 pagi dapat kamu roti canai free tau..wakakaka

vidadarisakura said...

haish..ndamaw aku...kekeke