dupdupmyheart

Saturday, December 20, 2008

KISAH MACI CLEANER

alkisahnya aku kan selalu join katering..
satu ari tu buat katering dekat uitm..

lepas2 makan tu
komfomla baa banyak makanan berlebihan..
memang aku dengan baik atinya panggil la kakak2 cleaner tu suh kasi tapau makanan tu semua..
dalam banyak2 kakak n maci kleaner..
ada 1 org maci cleaner ni teramat la gengstar..

compare ngan kakak2 indon cleaner tu..
kakak indon tu malu2 lagi campur segan2 maw minta makanan..
tp maci ni lain..
teda saun2 terus jak ambik makanan...
tp aku nda kisa juga...
tp macam nda best la kan..
sampai satu tahap aku n de geng nda kisah n biar jak dia ambik makanan sendri..

masa yang sama juga..

ada satu kakak opis ni yang sangat suka menapau makanan tanpa memikirkan keadaan sekeliling..
aku ingat dia bawa envelope tu isi surat la..
sekali dalam envelope kerajaan sulit tu plastik sama getah..
punyala bersedia setiap masa..

kakak opis ni kan..
aku pun nda paham..
gaji tinggi..
mampu beli makanan yg mahal2..
tapi..
sangat.......*speechlessterusaku*

adaka patut dia bagi amaran sama cleaner2 tuh suma..
jangan ambik masuk ruangan yang ada makanan selagi dia belum menapau..

sampai satu tahap..
kakak cleaner bagitahu aku
yang kakak opis ni penah marah maci yang gengster tadi pasal p tapau makanan taim kakak opis tu ada..wtf
sampai macam tu sekali..
marah depan orang ramai..
duh~
skwezme kakak...
compare gaji kakak dengan maci klener yg gengsta tu..
kakak nda layak langsung maw menapau lebihan makanan..

tapi maci klener ni pun satu..
degil..
kakak2 indon tu slalu kasi remind maci ni.

kakakindon: maci..kita ni kleaner jak..orang2 atasan tidak suka kita tapau makanan tu..sudahla tu...nanti kita kena marah lagi..

tp
dia cakap sama kakak indon tu

macikgengster: ada aku kisah?bukan dia yang bayar makanan tu..uitm yg bayar...

pastu
rupanya
baru aku tahu
kehidupan maci tu sangat kasihan

bayangkan..
dia kerja utk sapot idup dia ngan anak2 dia ngan menantu dia..
bulshit.
bodo punya anak dn menantu.
bayangkan..macik tu suda tua baa..
layak kena gelar nenek..bukan macik pun...
jalan pun suda bongkok2

hari2 dia pegi keja dari sungai congkak p shah alam..
astaga..
punya jauh tu bagi aku..
naik bas lagi tu..
sedangkan aku yang maw pegi kelas dari sek9 pegi uitm tu pun bikin aku malas maw p kelas pasal naik bas 1 jam..
apa lagi la maci tu yg kena tukar2 bas..duh~


sampai begitu sekali macik tu pegi keja..
tu la macik tu cakap..
dia nda peduli apa org maw cakap, maw larang..
kalau pasal makanan dia sanggup buat apa jak..

duh~
aku terus macam terdiam
kesian
menyesal kutuk maci tu

dia sanggup kena marah pasal makanan jak...
dia makan untuk hidup..


kesimpulan:
jangan bazir makanan.
aku benci orang makan nda abis..

8 comments:

Dora Tora said...

Sedih juga kisah hidup makcik tu.Orang sanggup fight pasal makanan mau hidup.Tapi ada certain orang tu main buang2 ja makanan.Nasib baik la aku x cerewet pasal makan.Asal boleh telan aku telan ja.Kesiannya macik tu..Kakak ofis tu kejam!Huhu

pemikir lapuk said...

stengah jam aku tunggu muncul apa yg ko tulis ni..tk muncul2..aku ingat ko kena tukar dsgn lah blog ko ni...

vidadarisakura said...

aiks?
adaka?
napa ko sorang sahaja yg berkata sedemikian wahai encek lapuk?
tahukah anda ertinya REFRESH?
atau NETWORK LEMBAB?hehe

jangan marah..kalau marah cepat tua...kekekke

pemikir lapuk said...

mnapau tu memang dah budaya pompuan...hehehehe...
*dah nampak..smlm aku buka je bjam2..tk muncul2

vidadarisakura said...

see..
dengan kuasa REFRESH~
akan menghukum mu!~

nurainmunderfahn. said...

issss
gaji tinggi2 manapau tu, sy rs habit dia ba tu.
nmpk rzki ja trus dia tertrigger.

vidadarisakura said...

nurain:
bukan..kakak opis tu pemalas masak dirumah..
sedangkan nasi putih pun dia p tapau..
sungguh luki...
hee

nurainmunderfahn. said...

pny kik!!!
nasi putih pn tapau ka???
suruh ja la ba anak msk.
hahaha