dupdupmyheart

Saturday, December 27, 2008

INI BUKAN PROMOTE BARANG





ari tu, masa tyme lunch d ofis aku, ada cerama ka kuliah tu.. sempena awal muharram.. aku pun malas maw kuar lunch aka trip2 diet kunu joinla kuliah tengaari tu..
bole la juga..ketawa2 jg aku dengar..

pastu..end of de ceramahing2 tu..
ustat tu ada jual la ubat penawar, kasi tenang ati, dan sebagainya..
dan 1 ni aku kelucuan sikit,



GARAM PENGHALAU HANTU



So lepas ni aku maw jadi seekers..
lepas jumpa halau antu tu pakai garam penghalau ni..hee

ok
sebenarnya aku maw cerita pasal c pembeli ubat-ubatan aka penawar-penawaaran di atas ni..
aku bukan apa la..
kadang aku nda pecaya yang kunun "UBAT KEPANDAIAN"
ntah..
makan kismis buli lagi kali..

tapi yg kunun makan minum benda ni jadi bikin kasi pandai la apa la..
tapi kalu aku yang buduh bangang ni makan komfon jugak kan teda efek..
jangan kan ubat pembikin pandai tu, ubat kurus pun teda efek sama aku..
krim pemutih muka jugak tidak bekesan sama aku..
kawan aku cakap aku makin hitam.huh panas shahalam lain dengan panas d sbh..hee
colgate juga tidak mampu kasi puti gigi aku dalam 24jam

semua itu saiko..


itu kalau aku la..

aku ndataw org lain..
tapi ada 1 maci ofis aku ni..
alim..
pasal dia la aku pegi kuliah tu..pasal malas aku nanti dia bising2 kunu manusia sekarang ni tidak sedar akan kejadian di akhirat sana..
tp memang ikhlas la baa kan aku pegi tym tu..
pastu dia cerita la ngan aku..
dia memang sanggup berabisan duit maw beli benda2 macam ni suma..
memang dia pecaya 100% la..
dulu~dia cakap anak dia berenti minum ubat penawar2 tu terus merosot pelajaran anak dia..
huh?
aku pun angguk2..
jadi kalu macam tu nda payala belajar...minum jak la 24hr ubat2 aka penawar tu...

lagipun bagi aku..
merujuk kepada gambar di atas
kalu yang air yassin yang kena beli mahal2 tu..
baik kita baca sendiri kan buat air yassin tu..
lagi berkat..
nda perlu la menghabiskan duit sampai beratus2 beli benda semua tu..


hmm..
ntahlah..
ini bagi aku..
mungkin aku salah jadi sila betul kan
aku pun nda paham apa aku tulis suda ni..
lalalala

8 comments:

Dora Tora said...

hahahaha..aku nda percaya sama brg2 mcm tu..lalala..aku pun nda paham pa ko tulis..agaga

KhaLifah feDi said...

emmm macam2 hal ade kat dunia nie..
masing2 punyer citer dan idea tersendirikn..
emm..

vidadarisakura said...

dora:
jangan kan ko..
aku pun nda paham apa aku tulis..
ah!!!kusut2!!
hee


al khalifah fedi:
macam2 ada...hee
eh!!!taniah..ko 1st member geng kapak...hee

ab geldofg said...

ubt paling mjrab.....air smbhyang..dn solat..(alim pulak komen aku ni hari hehehehhe)

jiwa kaco said...

wah bro ab... ayat power nampak.

tak pe lah janji apa vida nak tulis dah pun tertulis...

dan dah pun di baca
kalau makan ubat tu jadi pandai aku dah jadi doktor kot ...

apa aku merepek ni... jiwakaco

eliza said...

barang2 tu semua ada bar code sama cop sirim ka? hehehe

ab geldofg said...

jiwa hari hari alim aku

vidadarisakura said...

ab gerogof:
betulbetulbetul..alim la sangat...hee


jiwa tekacaw:
ya lorh..kalu aku pun minum ubat tu suda aku sambung stadi oversea..hee

eliiza:
ada..memang diperakui..tp ak pn nda cek betul...hee