dupdupmyheart

Wednesday, November 12, 2008

bila nenek aku break da rules..........

nenek and datuk aku sebelah bapa memang suda lama becerai sebelum aku lahir, sebelum bapa aku jumpa mama aku, sebelum bapa aku remaja, dan sebelum bapa aku tahu apa itu ertii cerai.. pendek kata tyme bapa aku kecik2 la baa...

tapi aku bukan maw cerita kisa penceraian diorang..ol stori lor.. tapi aku maw cerita AMARAN yyg nenek aku bagi sama aku sekeluarga selepas datuk aku meninggal dunia 3 tahun lalu..

lepas datuk meninggal ari tu nenek aku bagi amaran supaya jangan makan AMBUYAT dalam tempoh terdekat. (AMBUYAT= makanan tradisi sabah...di perbuat dari sagu)
kononnya nanti ada bala yg menimpa keluarga kalau makan benda tu jugak..

aku tau biarpun nenek n datuk aku suda lama berpisah, masing2 masih sayang tuh...hee macam la aku nda tahu yg dulu2 lepas jak nenek ak becerai punya ramai gilak org merisik nenek ak tyme muda2.. tp nenek aku tolak mentah2.. pasal aku taw nenek aku sayang ngan datuk aku tapi EGO itu mahal kan..hee
n dia masi single sampai sekarang.. (psst...eniwan interested?...call me..hee)

berbalik kepada cerita amaran..

jadi kami sekuarga memang berpantang x makan ambuyat dlm masa terdekat..espeseli aku..

2,3 bulan lepastu.. pukul 2 pagi... tiba2 aku dapat col dari kampung aku..auntie ak nangis2 bagitaw nenek aku pengsan masuk ospital...
astaaga..aku pnya seram sejuk sampai ke tulang sumsum jangan cakap la.. punya la sesak nafas aku masa tu..sampai aku kehabisan doa maw dia baca..

1 jm kemudian bapa ak sampai ambik aku di hostel..

WARDEN MACAM SIAL PUKIMAK PULA SLOW MACAM SIPUT BABI!!!

masa tu ostel aku kalu maw kuar mesti sign warden..punya shit... aku ketuk punya lama..pura2 mamai lagi masa tu warden..shit.. geram jak ak masa tu macam maw kasi peca jak pintu ruma dia...

pastu.. 1 jm ak smpai d kg terus pegi ospital.. aku terus lari pegi cari nenek aku..aku nangis..jangan cakap la aku punya ketakutan..
masa tu aku belum bersedia lagi maw kehilangan org yg aku syg.. even sekarang pun...

*flashback kejadian*

-nenek aku join makan ambuyat beramai2 tadi petang. pastu dia nda sedap badan malam tu.. dia jalan berkaki ayam pegi ruma nenek sedara aku..nenek aku pengsan depan pintu ruma nenek sedara aku..-

astaga...masa tu ALLAH swt jak tahu perasaan aku. takut gila... anti aku cakap.. ambuyat yg dia makan tidak di hadam dengan betul..jadi tersangkut di saluran2 ntah ak pn ndataw..

ya ALLAH..kalu la nenek aku lambat pegi ruma adik dia...teda sepa yg akan tahu apa akan tejadi..

esok..

nenek aku ok suda..
masa utk ketawa..
aku punya geram ngn nenek aku.. sampai aku cakap.. sepa suruh nenek makan ambuyat.. nah sendiri yg terkena.. dia nda suruh makan dia sendiri langar pantang..
nenek aku ingat kali dia sudah cerai jadi dia nda terkena tempias juga...hee

kesimpulan cerita..

aku pun ndataw benda tu betul, mitos atau kebetulan..wallahualam..

yang penting..

NENEK AKU SENDIRI YG MAKAN AMBUYAT!!KEDAPATAN @ KANTOI DISITU...HEE


SAYA SAYANG NENEK SANGAT2!!!!

4 comments:

sol said...

huhuhu sep bek ok.

sedap tak ambuyat tu? rase ape? macam ayam tak?

vidadarisakura said...

ambuyat tu sumtink..
cemana maw explain ek..
dia cam gum..
xyah kunyah..telan jak terus...hee
of course la SEDAP MAW MAMPUS...hee

pjoe said...

your grandma got such an awesome intuition

vidadarisakura said...

haha...intuition la sangat...hee